ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΤ - 20 ΜΑΙΟΥ 2015

Συνεδρίασε την Τετάρτη 20 Μαΐου 2015 το Δ.Σ  της ΠΟΣΤ με θέμα την απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για μετάβαση του ΕΛΤΑ από το Κεφάλαιο Β στο Κεφάλαιο Α του νόμου 3249/2005. 

Αυτή η απόφαση γυρίζει τον Οργανισμό 45 χρόνια πίσω.

Είναι μια απόφαση που θέτει εκτός αγοράς το μεγαλύτερο ταχυδρομικό δίκτυο  της χώρας, καθώς του αφαιρεί κάθε δυνατότητα διεκδίκησης μεριδίου αγοράς, αφήνοντας να λειτουργεί ασύδοτα  και αθέμιτα ο ανταγωνισμός σε βάρος της εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων και των Ελλήνων πολιτών σε όλη την Επικράτεια. 

Πολλοί ξεχνάνε, ότι ο ΕΛΤΑ είναι η μόνη επιχείρηση που λειτουργεί, εδώ και δεκαετίες, στον ανταγωνισμό, έναν σκληρό και αθέμιτο ανταγωνισμό και ότι δεν έχει επιβαρύνει ούτε με ένα ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό και τους Έλληνες φορολογούμενους.

Αντίθετα μάλιστα, όλα αυτά τα 186 χρόνια λειτουργίας του έχει προσφέρει  τα μέγιστα στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας. 

Από την πλευρά μας δεν μείναμε και δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. 

Έχουμε την εμπειρία, τη γνώση και τη θέληση να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να λυθεί το πρόβλημα και να ακυρώσουμε αυτήν τη μονομερή και αναχρονιστική απόφαση που προετοιμάζει την παράδοση του έργου και του δικτύου του ΕΛΤΑ στην κατεύθυνση που δρομολογούσαν εδώ και πολλά χρόνια τα διάφορα συμφέροντα. 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Τις προηγούμενες μέρες συνεδρίασαν εκτάκτως τα όργανα του Συνδικάτου μας και αποφασίσαμε μια σειρά κινηματικών διαδικασιών και δράσεων (απεργιακές κινητοποιήσεις, περιφερειακές συνδιασκέψεις, συνέλευση Προέδρων, ενημέρωση των βουλευτών, συναντήσεις με τους αρχηγούς των κομμάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ενημέρωση των Δημάρχων και των Περιφερειαρχών, ενημέρωση της κοινής γνώμης και των ΜΜΕ, συνέντευξη Τύπου, δελτία τύπου, ανακοινώσεις, κ.λ.π.) και αναδείξαμε σε όλους τι σημαίνει η μετάβαση του ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Α του νόμου 3429/2005. 

Είναι υποχρέωσή μας και ευθύνη μας, με ενότητα και δράση να υπερασπιστούμε, για ακόμη μια φορά, το χαρακτήρα και το ρόλο του Ταχυδρομείου μέσα στην κοινωνία και να μην αφήσουμε τον ΕΛΤΑ, μέσα από λανθασμένες πολιτικές αποφάσεις, να συρρικνωθεί και να απομακρυνθεί από τον κοινωνικό του προσανατολισμό. 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων και των επαφών μας, προκλήθηκε Κυβερνητική σύσκεψη με συντονιστή τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης. 

Την επομένη κληθήκαμε από τον Γεν. Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και μας ενημέρωσε για τις αποφάσεις της Κυβερνητικής σύσκεψης. 

Πρώτον:

Ø  Αναστέλλεται και παγώνει κάθε εφαρμογή της απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για μετάθεση του ΕΛΤΑ από το Κεφάλαιο Β στο Κεφάλαιο Α του νόμου 3249/2005  και ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η άμεση και πλήρης ανάκληση της

Δεύτερον:

Ø     Σε συνεργασία με όλους τους φορείς και τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας, εντός μηνός, να καταλήξουμε σε ενιαία πρόταση για την ανάπτυξη και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού.  

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Θεωρούμε, κατ’ αρχή, θετική εξέλιξη το γεγονός του παγώματος των διαδικασιών μετάβασης του ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Α και τη δέσμευση, ότι θα υπάρξει πλήρης ανάκληση της. 

Μετά την εξέλιξη αυτήν, αναστέλλουμε τις περαιτέρω κινητοποιήσεις μας μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.  

Σε ότι έχει να κάνει με την πρόταση για συμμετοχή μας στη συνδιαμόρφωση του σχεδίου βιωσιμότητας του ΕΛΤΑ θα συμμετέχουμε ουσιαστικά στη διαμόρφωση προτάσεων για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα του Οργανισμού. Οι εργαζόμενοι στο Ταχυδρομείο έχουν συνολικές προτάσεις και πιστεύουν στο διάλογο. 

Τονίζουμε, όμως και πάλι, ότι προϋπόθεση όλων αυτών για μας είναι, η έγγραφη απόσυρση της απόφασης μετάβασης του ΕΛΤΑ από το Κεφάλαιο Β στο Κεφάλαιο Α του νόμου 3249/2005. 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Είμαστε σε ετοιμότητα και δεν εφησυχάζουμε. 

Συνεχίζουμε να προχωράμε, να αγωνιζόμαστε, είμαστε όρθιοι, δυνατοί και αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το Ταχυδρομείο και να μην χαρίσουμε σε κανέναν αυτά που μας ανήκουν.

Με συλλογικότητα και αγωνιστικότητα θα διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ και το αύριο των εργαζόμενων.