ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΤ - 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

 Συνεδρίασε την Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ με θέματα:

-         Ενημέρωση

-         Τρέχοντες εξελίξεις

-         Αποφάσεις.

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Διαχειριζόμαστε εδώ και πολύ καιρό μια πραγματικά τραγική και πρωτόγνωρη για τον Οργανισμό και τους εργαζόμενους κατάσταση, που ουδέποτε αντιμετωπίσαμε στα 190 χρόνια λειτουργίας μας.

Το Ταχυδρομείο βρίσκεται στο πιο κομβικό σημείο της ύπαρξης του. Τα προβλήματα πολλά και σοβαρά, απειλούν την ίδια την υπόσταση μας.

Ειδικά το τελευταίο διάστημα κάποια από αυτά ξεπερνούν το βεληνεκές δράσης και παρέμβασης μας.

Χαρακτηριστικό δείγμα αυτού, είναι ότι οι οφειλέτες έχουν προχωρήσει σε κατασχέσεις λογαριασμών του Ταχυδρομείου, οδηγώντας τον Οργανισμό σε περαιτέρω περιπέτειες και δυσφήμιση.  

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Είχαμε, όπως γνωρίζετε, αλλαγή Διοίκησης στην εταιρεία μας. 

Περιμέναμε και περιμένουμε από το νέο management το δείγμα γραφής, να προχωρήσει με ένα σχεδιασμό, με ένα πρόγραμμα δράσης που θα δίνει τις κατευθύνσεις για τη διέξοδο από την κρίση, για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα του Οργανισμού. 

Δυστυχώς οι προσδοκίες ότι θα βλέπαμε σύντομα κάτι καινούργιο αρχίζουν σιγά – σιγά να διαψεύδονται. 

Μπροστά στην  κρισιμότητα της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός, εμείς οι εργαζόμενοι είμαστε έτοιμοι να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και με δράσεις και πρωτοβουλίες να αναδείξουμε και να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματα ρευστότητας, εσόδων, αξιοπιστίας, ποιότητας, εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του Ταχυδρομείου. 

Απαιτούνται άμεσα αποφάσεις και ενέργειες προκειμένου τα ΕΛΤΑ να ξεπεράσουν τα αδιέξοδα και να μπουν στο δρόμο μιας βιώσιμης ανάπτυξης.

  

Θέματα άμεσης προτεραιότητας για εμάς είναι:

 

-         Ρευστότητα και Οφειλές Δημοσίου 

Τα μεγάλα προβλήματα ρευστότητας που προκαλεί η ασυνέπεια του κράτους στην καταβολή των οφειλών του προς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν οδηγήσει την επιχείρηση στα όρια της οικονομικής ασφυξίας.

Η βασική αιτία είναι οι οφειλές του Δημοσίου για το κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας και όχι μόνο. Τα ΕΛΤΑ απαιτούν για τα έτη 2013-17  ποσό 253 εκατ. ευρώ. Η Ε.Ε.Τ.Τ. μέχρι στιγμής έχει επαληθεύσει σχεδόν στο σύνολο τους τις απαιτήσεις του Οργανισμού. 

Μέχρι σήμερα το κράτος έχει καταβάλει μόλις 45 για τα έτη 2013-15 ως ΥΓΟΣ ( και βάσει της τελευταίας τροπολογίας  πιθανόν να καταβληθούν 15 εκατ. τις επόμενες μέρες για το 2016 και εκκρεμούν άλλα 15 εκατ. για το 2017).

Πέραν της αποζημίωσης της Καθολικής Υπηρεσίας, το κράτος οφείλει στα ΕΛΤΑ δεκάδες εκατ. από παρασχεθείσες υπηρεσίες και από τη ζημιά που προκλήθηκε στην εταιρεία, λόγω της ασυνέπειας του στην καταβολή του κόστους της Κ.Υ. 

 

-         Αξιοπιστία Οργανισμού 

Συνάδελφοι, τους τελευταίους μήνες η αξιοπιστία του Οργανισμού δέχτηκε ισχυρό πλήγμα που έχει να κάνει με την απόδοση των χρημάτων των λογαριασμών της ΔΕΗ. 

Έχουμε δυσφημιστεί βάναυσα και άδικα, έχουμε δεχτεί ανυπολόγιστο εμπορικό πλήγμα, έχουμε υποστεί τεράστια βλάβη.

Ναι αναγνωρίζουμε ότι υπήρχε δυσχέρεια και καθυστέρηση στην απόδοση των χρημάτων, αλλά δεν νομιμοποιούταν η ΔΕΗ να μεταφέρει το πρόβλημα στους πελάτες, να κρεμάσει «στα μανταλάκια» τα ΕΛΤΑ και να  φαίνεται απολογούμενος ο ταχυδρομικός υπάλληλος  ως απατεώνας.

Οι όποιες δυσκολίες υπήρχαν στη συνεργασία μεταξύ των δύο ΔΕΚΟ, έπρεπε να λυθούν με άλλο τρόπο και σίγουρα σε υψηλό επίπεδο.

Για εμάς η στάση της ΔΕΗ ήταν αδικαιολόγητη.

Δεν μπορεί ξαφνικά να δημιουργείται θέμα για μία πρόσκαιρη ταμειακή καθυστέρηση, 50 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που τα ΕΛΤΑ καταθέτουν κάθε χρόνο στη ΔΕΗ 500 – 600 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από εισπράξεις λογαριασμών της σε όλη την Επικράτεια. 

 

-         Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Τεράστια καταστροφική μεταβολή στα έσοδα του Οργανισμού έχει προκαλέσει και η ζημιά ύψους 220 εκατ. ευρώ, από την απώλεια της συμμετοχής των ΕΛΤΑ στο μετοχικό κεφάλαιο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κατά 10%. Συμμετοχή η οποία μας επιβλήθηκε με απόφαση του κράτους και στη συνέχεια πάλι με απόφαση του κράτους έγινε η διαγραφή των εν λόγω μετοχών. Είμαστε υποχρεωμένοι να σηκώσουμε το θέμα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου.

 

-        Εκσυγχρονισμός του Ταχυδρομείου 

Ο Οργανισμός χρειάζεται άμεσα επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης ταχυδρομικής αγοράς. 

Στην παρούσα όμως οικονομική συγκυρία ούτε στην εταιρεία υπάρχουν ίδια κεφάλαια για επενδύσεις, ούτε και ο βασικός μέτοχος η Πολιτεία δύναται να διαθέσει τα απαιτούμενα ποσά 

Διέξοδος θα μπορούσε να δοθεί μόνο μέσω ΕΣΠΑ. 

Όπως είναι γνωστό, τα ΕΛΤΑ είχαν πάρει έγκριση για χρηματοδότηση έργων τους το Δεκέμβριο του 2012 και είχαν εξασφαλίσει και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ποσό των 52 εκατ. ευρώ, αλλά τον Δεκέμβριο του 2014 το σύνολο των έργων του Οργανισμού εξαιρέθηκαν από τη χρηματοδότηση με αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας. 

Σήμερα, η εταιρεία έχει προετοιμάσει ένα πλήρες σχέδιο με έργα που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από την ΕΕ και διαθέτει την εμπειρία να απορροφήσει το σύνολο των κονδυλίων που τυχόν εγκριθούν. 

Συνάδελφοι, είναι πρωτεύουσας σημασίας η συγχρηματοδότηση των έργων εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης, τόσο για τη μελλοντική πορεία του Οργανισμού, όσο και για τη παροχή σύγχρονων και καλύτερων παρεχομένων υπηρεσιών στους πολίτες της χώρας.

 

-         Ανάπτυξη ΕΛΤΑ - Ταχυμεταφορές 

Η ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία είναι ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για εμάς, για το μέλλον του Οργανισμού. Μέσω αυτής της ενέργειας θα ενταχθεί στην υπηρεσία των πολιτών και των επιχειρήσεων το μεγαλύτερο δίκτυο της χώρας, με ότι αυτό σημαίνει τόσο για την ανάπτυξη του Οργανισμού, όσο και για την οικονομική, ποιοτική και καθολική εξυπηρέτηση όλων των Ελλήνων πολιτών, όπου και αν αυτοί κατοικούν. 

Η διαδικασία αυτή αποτελεί μονόδρομο για το μέλλον του Ταχυδρομείου. Εκεί είναι η προοπτική μας.

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Κάτω από αυτές τις συνθήκες και καθώς δεν διαφαίνεται «φως» στον ορίζοντα –μακάρι να διαψευστούμε – εμείς οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και δράσεις:

-         ενημερώνουμε τους πολίτες,

-         τα πολιτικά κόμματα,

-         τους κοινωνικούς φορείς,

-         την Πολιτεία.

 

Προχωράμε σε απεργία στις 22 Νοεμβρίου για να διεκδικήσουμε μια βιώσιμη ανάπτυξη για το Ταχυδρομείο. 

Σας καλούμε σε συστράτευση, αγωνιστική ετοιμότητα και εγρήγορση.

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Έχουμε αντιμετωπίσει πολλές δύσκολες καταστάσεις στη μακρόχρονη ιστορική μας διαδρομή. 

Εδώ και 190 χρόνια το Ταχυδρομείο έχει πάνω του την ίδια σφραγίδα:

τη σφραγίδα των αγώνων, της θυσίας, της ενότητας, της συνέπειας των εργαζομένων του και της αγάπης των πολιτών. 

Καμιά κατάκτηση δεν ήρθε εύκολα, ούτε μας χαρίστηκε.

Ο,τι κατακτήσαμε, το κερδίσαμε με προσπάθεια και  αγώνα.

Με ομοθυμία και υπευθυνότητα. 

Με τον ίδιο τρόπο πορευόμαστε και τώρα, με στάση υπεύθυνη και καθαρή.

Και είμαστε σίγουροι ότι θα γυρίσουμε και αυτήν την κατάσταση.