ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΤ

Την Παρασκευή 3-12 συνεδρίασε η Εκτελεστική Επιτροπή και το Δ.Σ της ΠΟΣΤ για να αποτιμήσει την δράση της και να προσδιορίσει τις ενέργειες και τους στόχους της για το επόμενο διάστημα. Στην συνεδρίαση τέθηκαν όλατα θέματα που βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη και στα σημαντικότερα από αυτά αναφερόμαστε παρακάτω:

 
- ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
 
Οι Ταχυμεταφορές αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη και την βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ.
Από την ίδρυση τους μέχρι σήμερα, οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν, με συγχωνεύσεις, αναξιοκρατία, χαμένες ευκαιρίες και πάνω από όλα έλλειψη στόχου, οδήγησαν την εταιρεία σε παρακμή.
Με τους αγώνες μας υπερασπιστήκαμε την προοπτική και την βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ και της θυγατρικής του. Καταστήσαμε σαφές σε όλους ότι δεν δωρίζουμε τις Ταχυμεταφορές σε κανέναν. Είμαστε αντίθετοι με οποιαδήποτε απόπειρα ξεπουλήματος των Ταχυμεταφορών.
Απαιτείται – περισσότερο ίσως παρά ποτέ -να διαμορφωθεί ένα επιχειρησιακό και στρατηγικό σχέδιο για την πορεία των Ταχυμεταφορών που να ανταποκρίνεται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ΕΛΤΑ. Είναι επιτακτική ανάγκη, αλλά και στις δυνατότητες της θυγατρικής, η αύξηση του μεριδίου αγοράς το επόμενο διάστημα που προβλέπεται και διπλασιασμός του τζίρου των υπηρεσιών Ταχυμεταφορών.
Το θετικό είναι, ότι στην συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΣΤ με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο των Ταχυμεταφορών, τέθηκε ένα χρονοδιάγραμμα για την διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των Ταχυμεταφορών-ΕΛΤΑ.
 
- ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ.
 
Τα ΕΛΤΑ αποτελούν βασική υποδομή του κράτους, είναι επιχείρηση γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος και φορέας παροχής Καθολικών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, που εξυπηρετεί όλους τους πολίτες.
Τα τελευταία 10 χρόνια με την συμβολή όλων μας ο Οργανισμός είναι βιώσιμος. Μετά την κακή παρένθεση με τα ελλείμματα του 2009, 37 εκ. ευρώ, ο Οργανισμός μπορεί να μπει ξανά σε περίοδο κερδοφορίας.
Η πρόθεση της Κυβέρνησης – όπως αυτή εξυφαίνεται από τις εξαγγελίες του αρμόδιου Υπουργείου – για την πώληση του 39% του Ταχυδρομείου, είναι μια πολιτική ξεπουλήματος, που θα έχει ως κατάληξη το κλείσιμο των Ταχυδρομικών Καταστημάτων στην Περιφέρεια, στα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές και την διάλυση του Πανελλαδικού δικτύου.
Δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε καμιά τέτοια πολιτική. Είναι απόφαση όλων μας να υπερασπιστούμε τον Δημόσιο χαρακτήρα του Ταχυδρομείου και του ρόλο του μέσα στην κοινωνία.
 
- ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΛΤΑ
 
Από θέση αρχής η ΠΟΣΤ δεν είναι αντίθετη να μεταταγούν υπάλληλοι άλλων ΔΕΚΟ στον ΕΛΤΑ. Όμως αυτή η ενέργεια δεν πρέπει να δημιουργεί προβλήματα στην υπόσταση του ίδιου του Οργανισμού και να λειτουργεί ενάντια στα συμφέροντα του.
Ο ΕΛΤΑ δεν αντέχει οικονομικά να καλύψει τους μισθούς ακόμη και των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων του και η διαφαινόμενη κερδοφορία του για φέτος, θα οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις κρατήσεις μισθοδοσίας, που υπολογίζονται στα 65 εκ. ευρώ.  
Πριν λοιπόν ξεκαθαρίσει η μελέτη του Οργανογράμματος του προσωπικού που είναι αναγκαίο στο ΕΛΤΑ – που βρίσκεται σε εξέλιξη – και δεν γίνουν οι απαραίτητες μελέτες για την βιωσιμότητα του Οργανισμού, δεν μπορεί κανείς να λειτουργήσει βλαπτικά για τα συμφέροντα της επιχείρησης. Δεν πρέπει με κανέναν τρόπο ο ΕΛΤΑ να προστεθεί στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
 
- ΝΕΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ
 
Την ώρα που στην Κυβέρνηση διαπραγματεύονται την πώληση του Ταχυδρομείου, η επικείμενη πλήρης απελευθέρωση της Ταχυδρομικής αγοράς το 2013, επιβάλει η χώρα μας να εναρμονιστεί με την τελευταία Κοινοτική οδηγία για τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες .
Η Ομοσπονδία μας έχει θέσεις και προτάσεις – όπως και στον πρώτο Νόμο 2668/1998 - για τον Νέο Ταχυδρομικό Νόμο και τις έχουμε ήδη καταθέσει στους αρμόδιους. Συγκεκριμένα:
- Ο ΕΛΤΑ πρέπει να είναι ο μοναδικός φορέας παροχής Καθολικών Υπηρεσιών σε όλη την Επικράτεια, ενιαία και χωρίς κατάτμηση.
- Για το εύρος του δικτύου να οριστεί η ποιότητα παροχής Υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπ’όψιν τα γεωγραφικά, κοινωνικά, πληθυσμιακά και οικονομικά χαρακτηριστικά της χώρας και της κάθε περιοχής για την κατάλληλη χωροθέτηση των γραφείων και των σημείων επαφής.
- Να προβλέπεται εν κατακλείδι η κάλυψη του Κοινωνικού κόστους του Δικτύου και του λειτουργικού κόστους των Καθολικών Υπηρεσιών από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ιδιαίτερα για το κόστος των Καθολικών Υπηρεσιών θα πρέπει οι απαιτήσεις του ΕΛΤΑ να καλυφθούν τουλάχιστον από το 2005.
- Να θέτει τα όρια και τους κανόνες ανταγωνισμού της Ταχυδρομικής αγοράς ( αδειοδότηση-έλεγχος ).
 
 
Η ΠΟΣΤ με τη δράση της και τους αγώνες της όλα αυτά τα χρόνια έχει αποδείξει την ταξική της αλληλεγγύη και τη προσήλωση της στην υπεράσπιση των κοινωνικών δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εργαζομένων.
Σήμερα η κατάσταση είναι περισσότερο κρίσιμη παρά ποτέ.
Η χρονιά που διανύουμε είναι χρονιά μεγάλων ανατροπών για όλους μας.
Μέσα σε αυτή την κοινωνική και οικονομική δίνη, οι επιπτώσεις για το Ταχυδρομείο και τις κατακτήσεις των εργαζομένων του είναι πολύ αρνητικές. Χρειάζεται να μείνουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας για την διάσωση και την ανάπτυξη του ΕΛΤΑ, για να παραμείνουν τα Ταχυδρομεία ο φορέας παροχής Καθολικών Υπηρεσιών για να μην καταπατηθούν τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις μας.

Φωτογραφικό Υλικό