ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΤ 14/2/2011

 

Την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ.
Στην συνεδρίαση συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν την πορεία του ΕΛΤΑ (Αναδιοργάνωση-Οικονομικά-Δίκτυο).
Η κρίση που έχει πλήξει την Ταχυδρομική αγορά από τα μέσα του 2009 – και ειδικότερα την Ελληνική Ταχυδρομική αγορά – σε συνδυασμό με την Διοικητική κρίση – ανυπαρξία Διοίκησης επί 15 μήνες και στην συνέχεια έλλειψη διοικητικής δράσης – καθιστούν το έργο της διαφύλαξης της κερδοφορίας του Ταχυδρομείου και της θωράκισης του ακόμη πιο δύσκολο.
Έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, ότι η κερδοφορία του Ταχυδρομείου είναι θεμελιώδους σημασίας, γιατί μας θωρακίζει από την οικονομική πολιτική που η Κυβέρνηση επιχειρεί να εφαρμόσει στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ. Ελλειμματική χρήση του Ταχυδρομείου σημαίνει υπαγωγή στον Ν. περί ζημιογόνων ΔΕΚΟ, από όπου δεν υπάρχει διέξοδος.
Είναι χρέος μας να κάνουμε ότι μπορούμε για να είναι κερδοφόρος ο ΕΛΤΑ αυτό το διάστημα και να μην μπούμε σε περιπέτειες. Η νέα χρονιά ξεκίνησε με πτώση των εσόδων κατά 8%. Η κερδοφορία και η οικονομική βιωσιμότητα του Οργανισμού παραμένει για μας στρατηγική επιλογή, γιατί συνδέεται άμεσα με το μέλλον της επιχείρησης.
Βρισκόμαστε σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ενόψει μάλιστα και της απελευθέρωσης της Ταχυδρομικής αγοράς το 2013 και το Ταχυδρομείο πρέπει ν’ ανταποκριθεί σε αυτό. Ο όγκος των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών σε διεθνές και σε εθνικό επίπεδο μειώνεται σημαντικά.
Σε αυτή τη βάση ο ΕΛΤΑ χρειάζεται διαρθρωτικές αλλαγές, βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, διαφάνεια στη διαχείριση και τις αποφάσεις.
Οι προτεραιότητες μας για την διασφάλιση της βιωσιμότητας του ΕΛΤΑ είναι:  
Ο Εξορθολογισμός των δαπανών και ο Ορθολογισμός των εσόδων που είναι ζητήματα θεμελιώδους σημασίας για τον Οργανισμό.
Από την πλευρά μας – από τον περασμένο Σεπτέμβριο - αναλύσαμε, σε διμερές και τριμερές επίπεδο, όλα τα δεδομένα και έγιναν προτάσεις που αφορούν όλο το φάσμα λειτουργίας του ΕΛΤΑ.
Θα πρέπει να υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση για την αποτελεσματικότερη λειτουργία στους τομείς: Διοίκησης, Διανομής, Διαβιβάσεων και Καταστημάτων Συναλλαγής.
Σε επίπεδο Διοίκησης για να βγούμε από την κρίση χρειάζεται να γίνει αναδιάρθρωση και ο διοικητικός μηχανισμός να περιοριστεί δραστικά για να γίνει πιο ευέλικτος και πιο αποτελεσματικός.
Στον τομέα της Διανομής είναι αναγκαία η χαρτογράφηση του χώρου και με βάση τα στοιχεία που θα προκύψουν να γίνει η κοπή νέων τομέων και η περικοπή των μη αναγκαίων για να γίνει ισοκατανομή του έργου.  
Το Δίκτυο του ΕΛΤΑ (εύρος κ.τ.λ.) να είναι προϊόν συμφωνίας με την Πολιτεία και με κριτήριο τις ανάγκες του Οργανισμού σε προσωπικό.
Το Δίκτυο μας είναι η περιουσία μας και είναι ανάγκη να υπερασπιστούμε τον κοινωνικό του προσανατολισμό. Το ίδιο οφείλει να κάνει και η πολιτεία. Όχι όλα στο σφυρί.
Η κάλυψη του κόστους του Δικτύου και του λειτουργικού κόστους των Καθολικών Υπηρεσιών να εξασφαλίζει την επαρκή τους χρηματοδότηση, μέσα από ένα δίκαιο σύστημα ανταπόδοσης, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.
Η διαδικασία αναδιοργάνωσης της επιχείρησης να είναι αποτέλεσμα συμφωνιών με την Πολιτεία. Στα θέματα στρατηγικής που αφορούν το σύνολο των εργαζομένων του ΕΛΤΑ, η Ομοσπονδία πρέπει να έχει τον κύριο λόγω.
Δεν πρέπει να γίνουν υπαναχωρήσεις, δεν πρέπει να υποχωρήσουμε, ειδικά σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο.
Κύριος στόχος μας βραχυπρόθεσμα είναι η διασφάλιση της κερδοφορίας, για να μπορέσουμε να περάσουμε στο πιο σημαντικό κομμάτι που είναι η Ανάπτυξη του Οργανισμού.
Η ανάπτυξη του Ταχυδρομείου συνδέεται με το πλάνο ανάπτυξης των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ και των χρηματοοικονομικών και ασφαλιστικών προϊόντων του. Στο επόμενο 2μηνο αναμένουμε την τελική κατάληξη για την ένταξη στο ΕΣΠΑ και σε άλλα κοινοτικά προγράμματα πράσινης ανάπτυξης.
Θα συνεχίσουμε τις συζητήσεις σε διμερές και τριμερές επίπεδο για να δημιουργήσουμε τους όρους ανάπτυξης του Οργανισμού και την διασφάλιση της κερδοφορίας του.
Σε περίπτωση που τεθούν από την Κυβέρνηση θέματα βασικών προτεραιοτήτων – αυτά αφορούν την Ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ και περαιτέρω περικοπές μισθών (ξεκινάει η συζήτηση από την de facto μείωση των αποδοχών κατά 44%), τότε θα αλλάξουμε κατεύθυνση και θα υπάρξει πλήρης ρήξη. Είμαστε σε επαγρύπνηση.
Έχουμε σταθερές θέσεις στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του ρόλου του Ταχυδρομείου μέσα στην Ελληνική κοινωνία, στη διαμόρφωση των συνθηκών διαβίωσης του και στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων του.
Στη συνεδρίαση καταγγέλθηκε, από όλους τους συναδέλφους, η συκοφαντική ανάρτηση του εξώδικου στο site του ΠΑΚ-ΕΛΤΑ, από το μέλος της ΕΕ Βερίγου Γιάννη, αναφορικά με τα οικονομικά της ΠΟΣΤ. Ζητήθηκε από αυτόν ν’ ανακαλέσει το συκοφαντικό περιεχόμενο και να αποκαταστήσει την αλήθεια άμεσα. Σε διαφορετική περίπτωση η ΠΟΣΤ θ’ ακολουθήσει κάθε νόμιμη συνδικαλιστική διαδικασία για την προστασία του θεσμού.
Συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη Γενική Απεργία των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 23-2-2011 στο Πεδίο του Άρεως, για να μπει τέλος σε κάθε αντεργατική, αντιαναπτυξιακή πολιτική που διευρύνει την ύφεση και τα προβλήματα του τόπου.