ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΤΑ; - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ"

 

Αναδημοσιεύουμε ένα άρθρο της Βίκυς Καινούργιου, που καταδεικνύει, για ακόμα μία φορά, την τεράστια προσφορά στην κοινωνία και στους Έλληνες πολίτες, ανεξαρτήτως συνθηκών, του Ταχυδρόμου διανομέα.
 
«Σε συνθήκες πολέμου διαχρονικά οι ταχυδρόμοι βρίσκονται στην γραμμή του μετώπου. Κι αυτό δεν άλλαξε ούτε στις σημερινές αντίστοιχες, όταν στην πρώτη γραμμή βρέθηκαν ξανά οι ταχυδρομικοί διανομείς που εξυπηρέτησαν κάθε ανάγκη των πολιτών.
Τα ΕΛΤΑ δεν έκλεισαν ούτε μια ημέρα, σε αντίθεση με άλλες δημόσιες υπηρεσίες, επιχειρήσεις ή οργανισμούς. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά όπως συνέβη και με το κλείσιμο των τραπεζών το 2015, το έργο τους αυξήθηκε κατακόρυφα, καταδεικνύοντας και τον κοινωνικό ρόλο που επιτελούν όποτε παραστεί ανάγκη.
Σύμφωνα με τις καταγεγραμμένες πράξεις στα γραφεία των Ελληνικών Ταχυδρομείων σ’ όλο το νομό, από 3 Μαρτίου έως και 29 Απριλίου, εξυπηρετήθηκαν 17.264 πολίτες για κάθε είδους πράξεις (πληρωμές λογαριασμών, ταχυδρομικές επιταγές κλπ). Κατά μέσο όρο στο κεντρικό κατάστημα των ΕΛΤΑ Άρτας εξυπηρετούνταν ημερησίως 200 άτομα και μάλιστα εισερχόμενοι ανά δυο. Κι αυτό μόνο κατά μέσο όρο αφού υπήρξαν ημέρες που έφτασαν στα γκισέ από 309 έως και 400 άτομα.
Για το ίδιο διάστημα- της απόλυτης δηλαδή καραντίνας- 7.500 ηλικιωμένοι του νομού κατάφεραν να μείνουν στα σπίτια τους γιατί ο ταχυδρόμος τούς μοίρασε τις συντάξεις και μάλιστα δύο φορές! Η συμβολή του ταχυδρόμου στη μάχη κατά της διασποράς του κορωνοϊού και ιδιαιτέρως στην ευπαθή ομάδα των ηλικιωμένων, δεν είναι καθόλου μικρή αν αντιληφθούμε ότι στην Άρτα 7.500 άνθρωποι της τρίτης ηλικίας θα χρειάζονταν να μετακινηθούν δυο φορές για να πάρουν από ΑΤΜ ή τράπεζες την σύνταξή τους.
Την ίδια στιγμή, η αλληλογραφία μοιράστηκε ανελλιπώς σε κάθε γειτονιά και χωριό. Κι αυτό χωρίς να λειτουργούν τα καφενεία στα χωριά, όπου ο ταχυδρόμος μπορούσε να αφήνει ένα μέρος της αλληλογραφίας απ’ όπου οι κάτοικοι την παραλαμβάνουν μετέπειτα. Δηλαδή το έργο επιτελούνταν πόρτα την πόρτα, αυλή την αυλή, σοκάκι το σοκάκι.
Και μπορεί ο κορωνοϊός να είναι αόρατος, ο ταχυδρόμος όμως όχι. Είναι αυτός που δεν αφήνει κανέναν μόνο του. Σ’ όλο το καταγεγραμμένο έργο των ημερών δεν υπολογίζονται οι επιπλέον πράξεις εξυπηρέτησης που διεκπεραιώθηκαν απευθείας από τον ίδιο. Πράξεις στήριξης και βοήθειας των πολιτών, όπως να παραλάβει αγόγγυστα τον λογαριασμό της ΔΕΗ και να τον πληρώσει μέσω των ΕΛΤΑ, να πληρώσει με ταχυδρομική επιταγή άλλα τέλη ή υποχρεώσεις, καταδεικνύοντας τον επιπλέον κοινωνικό ρόλο που επιτελεί. Ένας συνδετικός κρίκος υπήρξε ο ταχυδρόμος σ’ όλες τις εποχές. Ένας κρίκος, που όπως κατέδειξαν οι συνθήκες, παραμένει αναγκαίος, σε κάθε εποχή. Ιδιαιτέρως υπό δύσκολες συνθήκες καθίσταται καταλύτης. Άλλοτε με καπελάκι και χωνί, άλλοτε με ποδήλατο και χλαίνη, άλλοτε με μοτοποδήλατο ή αυτοκίνητο, μάσκα και γάντια ξέρει να δίνει τη μάχη. Και την έδωσε για ακόμη μια φορά.
ΥΓ: Ένα θερμό ευχαριστώ και από τον δικό μας «Ταχυδρόμο» γιατί υπό οποιεσδήποτε συνθήκες μέσω των ΕΛΤΑ Άρτας, οι αναγνώστες-συνδρομητές μας λαμβάνουν στην πόρτα τους κάθε εβδομάδα την εφημερίδα».
Βίκυ Καινούργιου