ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΤ ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΗ

 ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ

  

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι ο αρχαιότερος Οργανισμός στην Ελλάδα, με τεράστια διαχρονική προσφορά στην οικονομική, πολιτιστική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.

Είναι ο Πάροχος Καθολικών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών με το μεγαλύτερο Πανελλαδικό Δίκτυο που καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών όλης της χώρας, όπου και αν κατοικούν.

Βασικός στόχος για μας είναι η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη του Ταχυδρομείου μέσα από ένα σχέδιο συνολικής αναδιάρθρωσης του Οργανισμού και του Δικτύου του.

Δυστυχώς όμως τους τελευταίους μήνες, αντί για σχέδιο αναδιοργάνωσης, είμαστε αντιμέτωποι με ενέργειες, πράξεις και παραλείψεις, από τις Διοικήσεις των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών, που υπονομεύουν το Ταχυδρομείο και το οδηγούν στην απαξίωση και τη διάλυση.  

Τέτοιες ενέργειες καταγράψαμε από το Μάιο και μετά με:

 

-          Την Καθολική Υπηρεσία

-          Το κλείσιμο Ταχυδρομικών καταστημάτων

-          Τους διαγωνισμούς (ΕΟΠΥΥ – ΕΥΔΑΠ – Διαβατήρια)

-          Τις Ταχυμεταφορές.

  

1.      ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

   

Ο Νόμος 4053/ 2012 ορίζει ότι τα ΕΛΤΑ αποτελούν τον Πάροχο Καθολικών Υπηρεσιών έως το 2028 και έχουν την υποχρέωση από το νόμο να παρέχουν την Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία.

ΤΑ ΕΛΤΑ ανταποκρίνονται επαρκέστατα στη συμβατική τους υποχρέωση και αυτήν την υπηρεσία προσφέρουν μέχρι σήμερα, χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις, σε όλους τους κατοίκους της χώρας, όπου και αν κατοικούν.

Και ενώ εμείς από την πλευρά μας εκπληρώνουμε όλες τις υποχρεώσεις μας στο ακέραιο, από το Σουφλί μέχρι τη Γαύδο και με τεράστιο κόστος λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας της χώρας μας (εκατοντάδες κατοικημένα νησιά και τεράστιους ορεινούς όγκους)  η Πολιτεία από τη μεριά της εγείρει χίλια δύο προσχήματα για να μην ικανοποιήσει την αποζημιωτική αξίωση των ΕΛΤΑ, που βάσει Νόμου προβλέπεται. 

Η άρνηση της πολιτείας να ικανοποιήσει την αποζημιωτική αξίωση του Οργανισμού για την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για την ίδια την ύπαρξη του ΕΛΤΑ.

Με πρωταγωνιστή το Βασικό Μέτοχο (Δημόσιο) εξελίχθηκαν, το τελευταίο διάστημα, μια σειρά από πρωτοβουλίες υπονόμευσης, με επίκεντρο τη νόμιμη αποζημίωση για το λειτουργικό κόστος των Καθολικών Υπηρεσιών.

 

 Έτσι έχουμε: 

1.      Άσκηση πίεσης στα ΕΛΤΑ για μη εγγραφή της απαίτησης στις οικονομικές καταστάσεις (εισήγηση στο Δ.Σ 4/9/2016) οδηγώντας έτσι εν πλήρη συνείδηση τα ΕΛΤΑ σε δόλια χρεοκοπία (ευτυχώς η εισήγηση τους δεν πέρασε).

2.      Απόφαση ΕΕΤΤ να θέσει στο αρχείο τα αιτήματα του ΕΛΤΑ κρίνοντας τα ως εκπρόθεσμα!!!!!!

3.      Απόσυρση, με απόφαση της Κυβέρνησης, του αιτήματος των ΕΛΤΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

  

2.      ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ (ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ)

 

Η Διοίκηση αποφάσισε Ιούνιο μήνα εν μέσω τουριστικής περιόδου, να αναστείλει την απογευματινή λειτουργία  και τη λειτουργία του Σαββάτου σε 60 ταχυδρομικά καταστήματα σε Αθήνα, Θεσ/νίκη, στην ηπειρωτική χώρα, σε νησιά & τουριστικούς προορισμούς.  

Αυτό σήμαινε:

-          Δραματική μείωση τζίρου & εσόδων, τη στιγμή που η διευρυμένη λειτουργία είχε αυξήσει τα έσοδα του Οργανισμού κατά 20% (μόνο στα καταστήματα του Αιγαίου είχαμε πτώση εσόδων πλέον του 1 εκατ. ευρώ μέσα σε τρεις μήνες). 

-          Υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών, των επιχειρήσεων και του τουρισμού.

-          Μείωση των θέσεων εργασίας.

-          Συρρίκνωση του ταχυδρομικού Δικτύου.  

Έχουμε φτάσει μήνα Δεκέμβριο και η προσωρινή αναστολή – σύμφωνα με τα λεγόμενα της Διοίκησης -κοντεύει να γίνει μόνιμη, καθώς από τα 60 έχουν λειτουργήσει μόνο τα 35. 

Ενδεικτικά στην Αθήνα & τον Πειραιά λειτουργούν τα 17 από τα 30 καταστήματα και σε ολόκληρη την Περιφέρεια τα 18 από τα 30. 

Μόνο11 πόλεις σε όλη την Ελλάδα έχουν εξυπηρέτηση ταχυδρομική τα απογεύματα & τα Σάββατα, 30 πόλεις συνεχίζουν να μην έχουν, ανάμεσα τους κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί, όπως η Κως, η Ρόδος & η Σύρος.

  

3.      ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

 

-          ΕΟΠΥΥ

 

-          ΕΥΔΑΠ 

Υπόθεση, απόφαση– σκάνδαλο, όπου στο μειοδοτικό διαγωνισμό για τη διακίνηση της αλληλογραφίας της ΕΥΔΑΠ επιλέχθηκε, τρία χρόνια μετά, ο ακριβότερος, κατά 2 εκατ. ευρώ, πλειοδότης.

 Ζημιά ύψους 10 εκατ. ευρώ – Καμιά αντίδραση από τη Διοίκηση.  Παρέδωσαν το έργο στους ανταγωνιστές.

 

-          ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ

 

Αποκλεισμός των ΕΛΤΑ από τον διαγωνισμό για τα διαβατήρια της Ελληνικής Αστυνομίας. 

Χαρακτηριστικό της ανικανότητας τους  είναι ότι, η κοινοπραξία των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ αποκλείστηκε πριν καν ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, λόγω παραλείψεων στα νομιμοποιητικά έγγραφα, καθώς είχαν προσκομίσει λάθος πιστοποιητικά.

 Το «λάθος» τους ήταν αντίστοιχο αυτού της ΕΥΔΑΠ, ύψους 10 εκατ. ευρώ.

 Όλα αυτά μεταφράζονται σε απώλειες εσόδων της τάξεως των 25-30 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που τα ΕΛΤΑ έχουν μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας.

  

4.      ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

 

Ο μετασχηματισμός και ο επαναπροσανατολισμός των ΕΛΤΑ στις σύγχρονες ανάγκες περνάει μέσα από την ενσωμάτωση της Ταχυμεταφοράς.  

Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έρευνα, τα εκτιμώμενα οφέλη, σε ετήσια βάση, από την ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών υπολογίζονται μεταξύ 6,6 εκατ. μέχρι 9,5 εκατ. ευρώ. 

Και αυτό απορρέει από το ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, λόγω του ισχυρού brand και του εκτενούς Πανελλαδικού Δικτύου που διαθέτουν, το μεγαλύτερο της χώρας, με την ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών, θα καταστούν ο ηγέτης της αγοράς υπηρεσιών ταχυμεταφορών στην Ελλάδα, με ότι αυτό σημαίνει τόσο για την ανάπτυξη του Οργανισμού, όσο και για την οικονομική, ποιοτική και καθολική εξυπηρέτηση των πολιτών της χώρας, όπου και αν αυτοί κατοικούν. 

Σήμερα είμαστε ο φτωχός συγγενής  στην αγορά υπηρεσιών courier.

Η αδιαφορία των υπευθύνων και οι μεθοδεύσεις που μετέρχονται κάποιοι για να μας κρατήσουν έξω από τις Ταχυμεταφορές, έξω από το ηλεκτρονικό εμπόριο, από την ανάπτυξη υπηρεσιών logistics, αντιστρατεύεται τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ και οδηγούν το Ταχυδρομείο σε επικίνδυνους δρόμους. 

Τα ΕΛΤΑ πρέπει να μετασχηματιστούν σε Ταχυμεταφορική εταιρεία. 

Αντ’ αυτού εξυφαίνεται προσπάθεια δόλιας υφαρπαγής του έργου των Ταχυμεταφορών.

Φωτογραφικό Υλικό