ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

          Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,

 

Τα ερωτήματα που θέσαμε στην από 17.01.2018 ανακοίνωσή μας προς τη Διοίκηση σχετικά με την απόφαση της υπό τον τίτλο «Υλοποίηση Προγράμματος Δράσης (Action Plan) - Νέο Μοντέλο Παραγωγής (σε Διαλογή - Διαβιβάσεις – Διανομή)» τώρα απαντώνται.

 

Είναι ξεκάθαρο πια ότι για την εξυπηρέτηση προσωπικών στρατηγικών κάποιων επιδιώκεται η δημιουργία στον ΕΛΤΑ ενός παράλληλου και ανταγωνιστικού δικτύου ταχυμεταφοράς προς τη θυγατρική του, που υπονομεύει τη βιωσιμότητα του Ομίλου στο σύνολό του και κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση από την ειλημμένη και σε ισχύ απόφαση για συγχώνευση των δύο εταιρειών και τη συνεχή εμβάθυνση των συνεργειών μεταξύ τους.

 

Οι επιχειρούμενες αλλαγές προς ένα νέο μοντέλο διανομής «δύο κύκλων», το οποίο δεν έχει αποτυπωθεί σε κανένα ειδικό ή γενικότερο σχεδιασμό και δεν έχει συμφωνηθεί με τους εργαζόμενους, αποτελεί βόμβα στα θεμέλια των Ελληνικών Ταχυδρομείων και μεγάλη ευεργεσία προς στις ανταγωνιστικές εταιρείες που καραδοκούν να βγει ο ΕΛΤΑ από τη «μέση».

 

Αυτό μας υποχρεώνει να επαναδιατυπώσουμε πιο συγκεκριμένα τα ερωτήματά μας για τις ενέργειες της Διοίκησης που της απευθύναμε στην πρόσφατη ανακοίνωση μας:

 

1.     Γιατί επισπεύδεται μια τέτοια παρέμβαση ενώ δεν έχει καταρτιστεί ακόμα το Στρατηγικό Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΤΑ που δεσμεύτηκε η Διοίκηση στην Κοινή Συμφωνία Πλαίσιο του περασμένου Ιουλίου να παρουσιάσει εντός του 2017 και που θα προδιαγράφει ποιο θα είναι το μοντέλο διανομής με βάσει την ανάπτυξη του κλάδου των ταχυμεταφορών και η σχέση μητρικής - θυγατρικής;

 

2.     Γιατί χωρίς να έχει απαντηθεί στο ελάχιστο τι ισχύει σχετικά με την ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών και τη μετατροπή των ΕΛΤΑ και σε ταχυμεταφορική εταιρεία, που αποτελούσε βασικό στοιχείο του τελευταίου επιχειρησιακού σχεδιασμού 2013 -2017 του Ομίλου, αλλά και πάγιο αίτημα των εργαζομένων, επιχειρούνται τέτοιας κλίμακας αλλαγές; Δηλαδή, εάν δεν υπάρχει πρόθεση για άμεση ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία, ποιος είναι ο λόγος να δημιουργηθούν δύο παράλληλα ανταγωνιστικά δίκτυα μέσα στον ίδιο Όμιλο, που θα δημιουργούν χωρίς λόγο μεγάλα κόστη, θα μπερδεύουν τους πελάτες και θα δημιουργούν τριβές στις δύο εταιρίες του Ομίλου.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,

 

Η επιβολή αυτού του πρόχειρου σχεδίου που επιδιώκει αυταρχικά να επιβάλλει η Διοίκηση ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΟ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ!

 

Η απόφαση αυτή της Διοίκησης αφορά ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους σε ολόκληρη τη χώρα γιατί η τυχόν εφαρμογή της θα επηρεάσει αρνητικά τη μορφή, το μέγεθος και το μέλλον της εταιρείας.

 

Εμείς δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει παιχνίδια σε βάρος όλων των εργαζόμενων του Ομίλου ΕΛΤΑ για να εξυπηρετήσει προσωπικές στρατηγικές.

 

Το θολό τοπίο, η ασάφεια και η προχειρότητα των συγκεκριμένων σχεδιασμών αποδεικνύεται τόσο από τις συνεχείς συσκέψεις της Διοίκησης με στελέχη από όλη την Ελλάδα για «συμμόρφωση προς τις υποδείξεις της», αποσαφηνίσεις και συντονισμό, που φαντάζει αδύνατος ακόμα και σήμερα, όσο και από την αναζήτηση λύσεων μέσω απειλών και εκβιασμών προς όλες τις κατευθύνσεις.

 

Παρόλα αυτά, η Διοίκηση δεν έχει αποφύγει την καθολική απόρριψη από τους εργαζόμενους των αλλαγών που επιχειρεί (ματαίως θα σημειώσουμε). Αυτό οφείλεται στο ότι έχει προκληθεί μεγάλη σύγχυση και έχουν προκύψει σημαντικά ερωτήματα για την σκοπιμότητα και την προχειρότητα τους, ακόμα και στα στελέχη που εμπλέκονται άμεσα και καλούνται να τις υλοποιήσουν.

 

Πως να δικαιολογήσει άλλωστε κανείς το γεγονός ότι με τα σχέδια της Διοίκησης θα περνούν την ίδια ημέρα (μπορεί και την ίδια ώρα), από το ίδιο σημείο επίδοσης, ΤΡΕΙΣ διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ, οι οποίοι μπορεί να αφήνουν για τον ίδιο πελάτη ειδοποιητήρια για παραλαβή αντικειμένων από δύο διαφορετικά σημεία εξυπηρέτησης; Επίσης, πως να θεωρηθεί λειτουργικό ένα μοντέλο ενώ δεν έχουν ληφθεί στοιχειωδώς υπόψη βασικές παράμετροι, όπως, η ηλικιακή σύνθεση των εργαζομένων, η έλλειψη προσωπικού και ο τρόπος αναπλήρωσης κενών τομέων λόγω εκτάκτων αναγκών;

 

Επίσης, η εφαρμογή διπλής διανομής, όπως επιχειρείται, επιφέρει ανισοκατανομή, δημιουργεί τομείς-τέρατα πολλών χιλιομέτρων και συνεπώς υπέρβαση ωραρίων, προκαλεί επιπλέον κόστη και ανάγκες εξοπλισμού, αυξάνει τις χιλιομετρικές αποζημιώσεις και, τελικά, υποβαθμίζει την εξυπηρέτηση των πελατών.

 

Ακόμα, αντιμετωπίζονται με τα ίδια κριτήρια οι αστικές, οι εμπορικές, οι περιαστικές περιοχές, αλλά και οι περιοχές που έχουν ιδιαίτερα προβλήματα, όπως λάθος ή διπλή οδοαρίθμηση κτλ.

 

Η λογική της μείωσης των τομέων της διανομής ως απόρροια δήθεν της μείωσης της αλληλογραφίας φανερώνει κατάφορα και την αδυναμία της Διοίκησης να φέρει έσοδα στον Οργανισμό και την στροφή της σε πρόχειρες λύσεις που οδηγούν σε περαιτέρω απαξίωση και διάλυση του πανελλαδικού δικτύου διανομής που αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα  των ΕΛΤΑ και την υποδομή εξυπηρέτησης της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.

 

Καλούμε τη Διοίκηση να πάρει πίσω έστω και την τελευταία στιγμή την απόφαση της και να ξεκινήσει, όσο προλαβαίνει, να υλοποιεί αυτά που αναλυτικά προβλέπονται στην Κοινή Συμφωνία Πλαίσιο, όπως ακριβώς προβλέπονται! Δεν πρόκειται να δεχθούμε τίποτα άλλο, ειδικά τελεσίγραφα και αυταρχικές πρακτικές.

 

Την καλούμε επίσης να ορίσει συνάντηση με τους εργαζόμενους την ερχόμενη Τετάρτη 31/01 ή Πέμπτη 01/02 σε ώρα και τόπο που θα αποφασίσει, προκειμένου να δοθεί λύση στο αδιέξοδο που η ίδια οδήγησε τα πράγματα.

 

Εμείς δηλώνουμε εκ των προτέρων ότι έχουμε πάγια θέση τη συγχώνευση των δύο εταιρειών για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, εξοικονόμηση πόρων και μείωση του κόστους λειτουργίας τους. Έως ότου αυτό συμβεί είναι απαραίτητη η εμβάθυνση των συνεργειών μεταξύ τους στο μέγιστο βαθμό. Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο και μη αποδεκτό βεβαίως να γίνονται σημαντικές παρεμβάσεις στον Όμιλο χωρίς την ύπαρξη Επιχειρησιακού Σχεδίου, δεδομένης μάλιστα της υπαγωγής του Ομίλου από 01.01.2018 στο Υπερταμείο και των επερχόμενων αλλαγών.

 

Καλούμε τα Σωματεία - μέλη της Ομοσπονδίας μας να υψώσουν σε όλη τη χώρα τείχος απέναντι στον παραλογισμό που έχει καταλάβει τη Διοίκηση, να ενημερώσουν τα μέλη τους και να τους παράσχουν κάθε βοήθεια και στήριξη προκειμένου ΚΑΝΕΙΣ από τους συναδέλφους να μην υποκύψει στους εκβιασμούς και τις απειλές.

 

Η επιχειρούμενη μονομερής εφαρμογή ενός καταστροφικού σχεδίου για τα ΕΛΤΑ δε θα περάσει. Ήδη έχουν σημειωθεί οι πρώτες αντιδράσεις από Σωματεία, οι οποίες, θα πάρουν καθολικό χαρακτήρα εάν η Διοίκηση δε λάβει απολύτως υπόψη όσα δημοσίως προτείναμε και στην ανακοίνωσή μας στις 17.01.2017.

 

Ως συντονισμένη πρώτη αντίδραση καλούμε τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου και ώρα 12:00 στα γραφεία της Ομοσπονδίας όλα τα Σωματεία της Αττικής για ενημέρωση και προγραμματισμό συνδικαλιστικής δράσης.

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΣΤ

        

          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

 

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ                                      ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΚΕΛΛΑΣ