ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΝΕΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ

29.09.10
 
                                                                        Αθήνα  27- 9 - 2010
 
                                                              Προς Υφυπουργό Υποδομών,
                                                                       Μεταφορών και Δικτύων
                                                                       κ. Σ. Βούγια                                                                                                                             
 
Κύριε Υφυπουργέ,
Η χρονική στιγμή που αναλάβατε τα καθήκοντα του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είναι ιδιαίτερα δύσκολη και κρίσιμη για το λαό και την χώρα.
 
Ευχή όλων μας είναι να πετύχετε στο έργο σας και σας διαβεβαιώνουμε ότι θα μας έχετε συνοδοιπόρους προς την κατεύθυνση της ανασυγκρότησης και ανάπτυξης του Δημόσιου Ταχυδρομείου.
 
Η περίοδος που πέρασε, έφερε τον ΕΛΤΑ στα πρόθυρα της κατάρρευσης, εξαιτίας των πολιτικών που ασκήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση και που ανέκοψαν την δυναμική πορεία του Οργανισμού.

Ήταν πολιτικές που υποβάθμιζαν συνειδητά τον κοινωνικό προσανατολισμό του, που δεν έδιναν συνέχεια και προοπτική και δεν ανταποκρίνονταν στην απαίτηση για ένα σύγχρονο, δημόσιο και αποτελεσματικό Ταχυδρομείο.

Συνέπεια αυτών, ήταν ο ΕΛΤΑ να γίνει από κερδοφόρος επιχείρηση και πάλι ελλειμματική. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ύστερα από 11 χρόνια συνεχούς κερδοφορίας, το έλλειμμα εκτινάχθηκε στα 37 εκατ. ευρώ για το 2009. Φέτος, με την συνεισφορά των εργαζομένων του, οι οποίοι τροφοδοτούν με τουλάχιστον 65 εκατ. ευρώ την ελλειμματική χρήση του 2009, η επιχείρηση ξαναμπαίνει σε κερδοφορία.

Οι οφειλές της Πολιτείας για προσφερθείσες υπηρεσίες, το τρέχον έτος, θα ξεπεράσουν τα 90 εκατ. ευρώ.

Πέραν αυτού, το κράτος δεν έχει καλύψει, όπως όφειλε και είχε υποχρέωση, για δέκα και πλέον χρόνια, ούτε ένα ευρώ για το λειτουργικό κόστος των Καθολικών Υπηρεσιών του Οργανισμού και το εκτεταμένο δίκτυο που αυτός συντηρεί, προκειμένου να καλύψει τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών μιας χώρας με τεράστιο ορεινό όγκο και εκατοντάδες νησιά.

Ο ΕΛΤΑ δεν έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και κατά συνέπεια δεν υπάρχει επενδυτικός προγραμματισμός.

Παράλληλα η τοποθέτηση νέας Διοίκησης με καθυστέρηση 6 μηνών μετά τις εκλογές επιδείνωσε, ακόμη περισσότερο, στην συγκεκριμένη οικονομική και χρονική συγκυρία, την ήδη βεβαρημένη κατάσταση που βρίσκεται ο Οργανισμός.

Εκτιμούμε ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Ταχυδρομείο, σε μια εποχή μάλιστα που η οικονομική κρίση παγκοσμίως απαιτεί άμεσες αποφάσεις, σχεδιασμό και αποτελεσματικότητα.

Αντί αυτού, είχαμε την Κυβερνητική απόφαση για την ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ, με την πώληση του 39% του Ταχυδρομείου. Μια απόφαση που θα έχει ως κατάληξη το κλείσιμο Ταχυδρομικών Καταστημάτων στην Περιφέρεια, στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές και την διάλυση του Πανελλαδικού Δικτύου. Είναι μια πολιτική που περιορίζει το εύρος της εξυπηρέτησης των πολιτών της Χώρας και απομονώνει την Περιφέρεια. Σας επισημαίνουμε, ότι εμείς οι εργαζόμενοι θα διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο τον Δημόσιο χαρακτήρα του Ταχυδρομείου και δεν θα επιτρέψουμε την πώληση του Οργανισμού σε ιδιώτες.

Κύριε Υφυπουργέ,

Ο ΕΛΤΑ πρέπει να μπει άμεσα σε τροχιά ανασυγκρότησης.

Με Επιχειρησιακό και Στρατηγικό Σχέδιο που θα αντιμετωπίζει τους κινδύνους από την επικείμενη απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς, με πρόγραμμα άμεσων δράσεων που θα ανακόπτουν την αποδιοργάνωση και απαξίωση του ΕΛΤΑ, με ανασυγκρότηση του υπηρεσιακού του ιστού.

Μόνο έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη του, για ένα Ταχυδρομείο που έχει ανάγκη ο λαός και ο τόπος.

Η ΠΟΣΤ παρακολουθεί τις εξελίξεις, έχει καταθέσει διαχρονικά τις θέσεις της, έχει επεξεργαστεί προτάσεις, έχει διαμορφώσει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης  που υπερασπίζεται το Ταχυδρομείο και τα συμφέροντα των εργαζόμενων.

Σας παραθέτουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός
και τα οποία, θέλουμε να πιστεύουμε, πως στο πλαίσιο των δικών σας αρμοδιοτήτων θα κινηθείτε προς την κατεύθυνση της επίλυσης τους.

Αυτά είναι:

-    Ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ (πώληση 39%)
-    ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ (Ανάπτυξη και απεμπλοκή από τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης τους)
-    Επιχειρησιακό Σχέδιο
-    Διασφάλιση παροχής Καθολικών Υπηρεσιών (Ποιότητα, Εύρος και Χρηματοδότηση)
-    Κάλυψη του κόστους του Πανελλαδικού Ταχυδρομικού Δικτύου
-    Ευρωπαϊκό και Εθνικό Περιβάλλον, Τρίτη Οδηγία, διαβούλευση για την προσαρμογή της νομοθεσίας, Νέος     Ταχυδρομικός Νόμος
-    Λειτουργία της ΕΕΤΤ και ρύθμιση της Ταχυδρομικής Αγοράς
-    Ενίσχυση του Θεσμικού πλαισίου του Οργανισμού
-    Εξορθολογισμός Δαπανών-Οικονομικών ΕΛΤΑ και σχέση του με το ΤΠΔ
-    Ένταξη επενδυτικού προγράμματος του ΕΛΤΑ στο ΕΣΠΑ και διασφάλιση της Εθνικής Συμμετοχής
-    Καταβολή των οικονομικών υποχρεώσεων του Δημοσίου
-    Συνεργασία με το Ταχ. Ταμιευτήριο και ανάπτυξη των Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών
-    Μέτρα προστασίας των εργαζομένων και της περιουσίας του Οργανισμού από την αύξηση της εγκληματικότητας
-    Διακίνηση Αλληλογραφίας Δημοσίου
-    Έσοδα από νέες δραστηριότητες (Κλήσεις Τροχαίας, Φόρος Εισοδήματος, ΦΠΑ, Ασφαλιστικών Εισφορών, ΙΚΑ, κλπ)
-    Πλήρης αυτοματοποίηση δικτύου ΕΛΤΑ
-    Παράταση κατά 6 μήνες της διαδικασίας απογραφής των συνταξιούχων ΟΓΑ - σύμφωνα με το νέο Νόμο -


Είμαστε στη διάθεση σας, για αναλυτική παρουσίαση των θέσεων της Ομοσπονδίας μας, για εξειδίκευση των προτάσεων του Συνδικάτου, ώστε μέσα από ένα προγραμματικό, υπεύθυνο διάλογο (Κυβέρνησης-Διοίκησης-Εργαζομένων) να βάλουμε και πάλι το Ταχυδρομείο σε τροχιά ανάπτυξης.

Σας επισημαίνουμε, ότι θα συμπορευτούμε με την Κυβέρνηση και τη Διοίκηση του ΕΛΤΑ, μόνο σε πολιτικές και αποφάσεις που στοχεύουν και διασφαλίζουν την βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ, που δεν υποβαθμίζουν τη σημασία του στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου.

Δεν θα επιτρέψουμε το ξεπούλημα του Οργανισμού σε ιδιωτικά συμφέροντα.


Εμείς οι εργαζόμενοι έχουμε διαχρονικά αναλάβει τις ευθύνες μας και είμαστε αποφασισμένοι να ξαναχτίσουμε τον ΕΛΤΑ.

Το μέλλον του Ταχυδρομείου αφορά άμεσα τόσο εμάς, όσο και την Ελληνική κοινωνία.


    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                      Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ                                  ΗΛ. ΜΠΑΚΕΛΛΑΣ