Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

     Ψηφίστηκε στις 28/2/2012 ο νέος νόμος για την Ταχυδρομική αγορά που ρυθμίζει σε εθνικό επίπεδο την παροχή των ταχυδρομικών υπηρεσιών και βέβαια αλλάζει τα δεδομένα και το ρόλο του ΕΛ-ΤΑ  επιδεινώνοντας τη θέση του σε μία περίοδο ύφεσης και τελμάτωσης της αναπτυξιακής πορείας του Οργανισμού.
     H επιδίωξη και ο στόχος της ΠΟΣΤ για παράταση του χρόνου εφαρμογής της Κοινοτικής οδηγίας και μετά την 1/1/2013 για τη χώρα μας,  δεν έγινε εφικτός παρά τις προσπάθειές μας στις επαφές με την κυβέρνηση και βουλευτές του Κοινοβουλίου αλλά και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο που είχαμε ανάλογες επαφές με άλλα συνδικάτα και την UNI POST γιατί το πρόβλημα απασχολεί και άλλες χώρες.
Ο νεοφιλελεύθερος οίστρος βλέπετε έχει κυριαρχήσει παντού και θέλει πολλή δουλειά σε όλα τα επίπεδα για να αναστραπεί.
     Μετά απο τη νέα αυτή κατάσταση γίνεται κατανοητό ότι ο ΕΛ-ΤΑ βρίσκεται σε δυσμενή θέση σε σχέση νε τους ανταγωνιστές του και σε περίοδο ιδιωτικοποίησης πρέπει να θωρακίσει πολύ περισσότερο το μέλλον και το ρόλο του.
     Είναι μία εξέλιξη που δημιουργεί γενικότερες ανακατατάξεις στο Ταχυδρομικό Τομέα που πέρα απο τα υπόλοιπα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, εμείς πρέπει να δώσουμε πλέον μεγαλύτερο βάρος στα ειδικότερα προβλήματα του χώρου για τη θωράκιση των συμφερόντων τόσο των εργαζόμενων όσο και του ΕΛ-ΤΑ ως Φορέα παροχής Καθολικών Υπηρεσιών, για την διατήρηση του δικτύου αλλά και των θέσεων εργασίας μέσω της αύξησης των εσόδων με επιθετική αναπτυξιακή πολιτική και αποτρέποντας το ξεπούλημά του.
Aξίζει να τονίσουμε εδώ πως αν δει κάποιος το σχέδιο νόμου που ήρθε για συζήτηση, ήταν σε εντελώς άλλη κατεύθυνση απο αυτό που  κατέληξε και έγινε μετά από τεράστιες προσπάθειες της ΠΟΣΤ με τους εισηγητές στην αρμόδια επιτροπή και τους βουλευτές των κομμάτων αλλά και την ουσιαστική παρέμβαση του προέδρου της Ομοσπονδίας στη βουλή για να καταδείξει το ρόλο του ΕΛ-ΤΑ και τις επιπτώσεις απο την απελευθέρωση της Ταχυδρομικής αγοράς.
Οι τροπολογίες και οι αλλαγές που έγιναν την τελευταία στιγμή μετρίασαν κάπως την πρόθεση και την βιασύνη κατάθεσης του νόμου που ήταν η πλήρης παραχώρηση του Ταχυδρομικού έργου στούς ιδιώτες και τον Οργανισμό μας σε ρόλο κομπάρσου.
Αρκεί να αναφέρουμε πως ήταν έξω απο το κείμενο ακόμα και η Καθολικότητα σε όλη την επικράτεια, το δικαίωμα έκδοσης γραμματοσήμου απο τον ΕΛ-ΤΑ, ο χρόνος ανάθεσης στον ΕΛ-ΤΑ ως Φ.Κ.Υ και βέβαια πουθενά η χρηματοδότηση της Καθολικής Υπηρεσίας που είναι λειψή και μετέωρη όπως μέχρι τώρα και πολλά άλλα που περισώθηκαν έστω κατά την ψήφιση.
Δεν πανηγυρίζουμε για το αποτέλεσμα γιατί ο στόχος μας ήταν εξαρχής να μη εφαρμοστεί τώρα η Κοινοτική Οδηγία αλλά η καταιγίδα της ψήφισης όλων των νομοσχεδίων με τη μορφή του επείγοντος με την ΤΡΟΙΚΑ στο κεφάλι παραβλέποντας τις Κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες για τη χώρα και τους εργαζόμενους, δυστυχώς έχει αυτά τα αποτελέσματα.
Ο αγώνας για το Δημόσιο χαρακτήρα του ΕΛ-ΤΑ, για το Κοινωνικό  περιχόμενο των Υπηρεσιών του, για τις θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των πολιτών και των εργαζόμενων , για ένα Ταχυδρομείο ανταγωνιστικό και αποτελεσματικό μοχλό ανάπτυξης στη χώρα μας συνεχίζεται. 
 
Για να διαβάσετε ολόκληρο το νόμο πατήστε εδώ: www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/r-taxy-pap.pdf