ΕΞΩΔΙΚΟ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

 Αρ. Πρωτ.: 18

 
Αθήνα,  16 / 01 / 2019
 
 
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ Ή ΑΡΧΗΣ
 
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ
 
Της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία ΠΟΣΤ, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους, αριθμός 11-15, όπως νόμιμα εκπροσωπείται, ΑΦΜ:090259599.
ΠΡΟΣ
 
Την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε. που εδρεύει στην Αθήνα, οδός ΑΠΕΛΛΟΥ 1, τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε. κ. Πολυχρόνη Γριβέα, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε. κ. Ηλία Αθανασίου, όπως νόμιμα εκπροσωπούνται.
 
Κύριοι,
 
Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν δώσει μέχρι σήμερα ό,τι καλύτερο μπορούν για την Επιχείρηση και συνεχίζουν να το κάνουν αναμένοντας, με περίσσια υπομονή, τη Διοίκηση και το Κράτος, ως βασικό μέτοχο, να επιτελέσουν το καθήκον τους, ως οφείλουν, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του Δημόσιου Ταχυδρομείου και βεβαίως τους εργαζομένους σε αυτό.
Δυστυχώς, μέχρις στιγμής, τα πρώτα δείγματα γραφής μετά την τοποθέτηση της νέας Διοίκησης δεν είναι θετικά, γεγονός που μας υποχρεώνει να λάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες, ώστε να αποτρέψουμε τα κακά σενάρια που εξυφαίνονται. Η μεγάλη μας εμπειρία, ως μαζικό κίνημα, μας διδάσκει, αφενός, ότι μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο στα έργα και όχι στα λόγια και, αφετέρου, ότι μπορούμε με τις κατάλληλες ενέργειες να αποτρέψουμε οποιεσδήποτε αρνητικές εξελίξεις αφορούν το χώρο μας.
 
Ενέργειες πλήρως τεκμηριωμένες και καλά σχεδιασμένες προκειμένου και αυτή τη φορά να διαφυλάξουμε επιτυχώς το Θεσμικό Πλαίσιο του Οργανισμού, να προστατεύσουμε το Δίκτυο της Επιχείρησης και να στηρίξουμε την αποτελεσματική εφαρμογή ενός νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου.
 
Συγκεκριμένα, για το Θεσμικό Πλαίσιο, καμία ανοχή δε θα υπάρξει στις πρακτικές που παραβιάζουν βασικές παραμέτρους της αποτελεσματικής λειτουργίας των ΕΛΤΑ και της δίκαιης μεταχείρισης των συναδέλφων.
 
Όσον αφορά το Δίκτυο, είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε πολιτική συρρίκνωσης και υποκατάστασής του. Διεκδικούμε τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση και διεύρυνση, όπου αυτό είναι δυνατόν. Τα καταστήματα ειδικά, που είναι ταυτόχρονα η βιτρίνα και ο σκελετός της επιχείρησης, πρέπει να έχουν ωράριο, προϊόντα και υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς και, βεβαίως, το απαραίτητο προσωπικό.
 
Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα με ταχυδρομικούς πράκτορες και εταιρείες παροχής έργου στη συντήρηση, την πληροφορική, το χρηματεφοδιασμό, τη φύλαξη και τον καθαρισμό, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα των ΕΛΤΑ, αλλά υπό τον απαράβατο όρο ότι αυτό θα γίνεται συμπληρωματικά και όχι κατά κανόνα, με απώτερο στόχο την παράδοση του βασικού μας έργου σε ιδιώτες και τη συνολική απαξίωσή μας. 
 
Αναμφίβολα, όλα αυτά θα έχουν νόημα εφόσον η Επιχείρηση κατορθώσει να προσαρμοστεί στη σύγχρονη εποχή. Αναγκαιότητα για αυτόν τον σκοπό είναι ένα επιχειρησιακό σχέδιο που να περιλαμβάνει αρκετές δράσεις ανάπτυξης και καινοτομίες, που να βάζει τα ΕΛΤΑ στο χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και του ηλεκτρονικού εμπορίου, να δίνει προοπτικές ανάπτυξης χρηματοοικονομικών προϊόντων, να διευρύνει τη συνεργασία με τραπεζικό φορέα και να μετατρέπει τον ΕΛΤΑ σε σύγχρονο φορέα παροχής τραπεζικών εργασιών (Λαϊκή Τράπεζα).
 
Για εμάς είναι αυτονόητη η συνέχιση και ενίσχυση των προσπαθειών όλων προς αυτήν την κατεύθυνση και επιτακτική η ανάγκη να δοθούν ταυτόχρονα λύσεις σε χειμαζόμενα προβλήματα. Αναφερόμαστε στην καταβολή της αποζημίωσης της Καθολικής Υπηρεσίας και των οφειλών του Δημοσίου, στη συγχώνευση των Ταχυμεταφορών με τη μητρική εταιρεία, στην ένταξη της Επιχείρησης στο ΕΣΠΑ, στην έναρξη διαδικασιών πρόσληψης μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ όσο και στην διερεύνηση δυνατότητας σύναψης πολυετών συμβάσεων συνεργασίας με το Δημόσιο. Αμφότερα πρέπει να δρομολογηθούν κατά προτεραιότητα και αποτελεσματικά.
 
Όσα επιγραμματικά αναφέρθηκαν, αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος ενός πολύπλοκου και πολλά υποσχόμενου σχεδίου, το οποίο δε θα έχει καμία τύχη, εάν προηγουμένως δεν αντιμετωπιστεί το οξύ πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η Επιχείρηση, σε τέτοιο βαθμό που να απειλείται η ύπαρξή της. Παρά τις εξαγγελίες σας για εξεύρεση λύσεων, οι αποφάσεις σας μέχρι στιγμής κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση, έχοντας αυξήσει σημαντικά το κόστος λειτουργίας της Διοίκησης χωρίς το ελάχιστο όφελος και με απουσία οποιασδήποτε επιχειρησιακής σκοπιμότητας.
 
Παρά το ότι αναγνωρίζουμε την κρίσιμη κατάσταση και έχουμε τη βούληση να συνεργαστούμε και να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για τα ΕΛΤΑ, όσα αρνητικά περιγράφονται ανωτέρω, καθώς και άλλες πράξεις και απόψεις της Διοίκησης, όπως οι επιχειρούμενες παράνομες απολύσεις και οι προτάσεις της PWC που κατατέθηκαν στο τελευταίο Δ.Σ. του ΕΛΤΑ, δε μας αφήνουν πολλά περιθώρια.
 
Τονίζουμε ότι τα σενάρια διάλυσης των ΕΛΤΑ δε μπαίνουν στη συζήτηση και δε γίνονται αποδεκτά. Η λύση βρίσκεται στην ανάπτυξη της Επιχείρησης και όχι στην συνέχιση της μιζέριας και των μειώσεων.
 
Σε αυτό το πλαίσιο, σας γνωρίζουμε ότι στις 23/01/2019 ομόφωνα το Δ.Σ της Ομοσπονδίας αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης, με συγκέντρωση στο θέατρο Άλφα στις 11:00πμ και πορεία προς το Υπουργείο Οικονομικών, καταλογίζοντας κάθε ποινική ευθύνη σε όποιον συμβάλλει στη δημιουργία προϋποθέσεων που θα οδηγήσουν την Επιχείρηση σε αδιέξοδο.
 
Απαιτούμε άμεσες λύσεις στα παρακάτω θέματα:
 
1.      Ανάπτυξη και όχι συρρίκνωση του ΕΛΤΑ, που θα βασίζεται σε ένα σύγχρονο επιχειρησιακό σχέδιο.
 
2.      Άμεση απόσυρση όλων των αντιαναπτυξιακών προτάσεων της PWC, όπως αυτές κατατέθηκαν στο Δ.Σ. ΕΛΤΑ της 11/01/2019.
 
3.      Άμεση ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ με τη μητρική εταιρεία.
 
4.      Καταβολή όλων των υποχρεώσεων του κράτους προς τον ΕΛΤΑ.
 
5.      Καταβολή όλων των ποσών της Καθολικής Υπηρεσίας, που οφείλει το κράτος στα ΕΛΤΑ από το 2013 μέχρι σήμερα, όπως αυτές έχουν εγκριθεί και από τις σχετικές μελέτες της ΕΕΤΤ.
 
6.      Καταβολή όλων των ποσών που έχουν απομειωθεί από το Μετοχικό Κεφάλαιο των ΕΛΤΑ, εξαιτίας αναγκαστικών νόμων (10% από τη συμμετοχή στο Τ.Τ. και κούρεμα των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ στο πλαίσιο του PSI) συνολικού ποσού 220 εκατομμυρίων ευρώ περίπου.
 
7.      Άμεσες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού, για να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές και επείγουσες ανάγκες του Οργανισμού.
 
8.      Ένταξη όλων των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ στα ΕΣΠΑ.
 
Επιφυλασσόμενοι για την άσκηση παντός νομίμου δικαιώματος μας και των φυσικών μελών μας, ενώπιων των αρμοδίων Δικαστηρίων και Αρχών, καθώς και για τη, με κάθε νόμιμο μέσο, διαφύλαξη των συμφερόντων των Ελληνικών Ταχυδρομείων και της εύρυθμης, αποτελεσματικής και ποιοτικής λειτουργίας τους και των δικαιωμάτων των εργαζομένων
 
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει την παρούσα προς την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε., που εδρεύει στην Αθήνα, οδός ΑΠΕΛΛΟΥ 1, τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε. κ. Πολυχρόνη Γριβέα, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε. κ. Ηλία Αθανασίου, προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, όπως νόμιμα εκπροσωπούνται, αντιγράφοντας ταύτη ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεώς του.
 
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
 
 
               Ο      ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 
 
 
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ                                  ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΚΕΛΛΑΣ