ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 23-12-2010

 

Δόθηκε χθες στην δημοσιότητα για διαβούλευση το νέο σχέδιο Νόμου για τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες, που θα διαρκέσει δέκα μέρες.
Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα η Ομοσπονδία μας έχει καταθέσει τις προτάσεις της, στο αρμόδιο Υπουργείο, όπου διαφαίνεται ότι σε θέματα στρατηγικής δεν υπάρχει διαφωνία.
Στην σημερινή έκτακτη συνάντηση της ΠΟΣΤ με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Βούγια και τον Γεν. Γραμματέα κ. Κάτσικα, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με το Ταχυδρομείο και την επιστολή του Υπουργού Οικονομικών για τις ΔΕΚΟ.
Παράλληλα  καθορίστηκε η τελική συνάντηση για τις 5 του Γενάρη του 2011 για να διαμορφωθεί το τελικό κείμενο που θα είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης με όλους τους φορείς.
Σας παραθέτουμε το σχέδιο Νόμου για την ενημέρωση σας.  
 
 
 
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
ΠΕΡΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ Α΄: ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
 
 
1. Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η οργάνωση του τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών σύμφωνα με την Οδηγία 97/67/EΚ της 15.12.1997, όπως τροποποιήθηκε από τις Οδηγίες 2002/39/ΕΚ της 10.6.2002 και 2008/6/ΕΚ της 20.2.2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με τις οποίες θεσπίζονται κανόνες που διέπουν την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, με στόχο την ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όφελος των χρηστών. 
2. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται στα αυτοτελή δίκτυα των ενόπλων δυνάμεων, στην επίσημη αλληλογραφία του Ελληνικού κράτους, η οποία διακινείται εντός διπλωματικών σάκων, και σε φορείς ή επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει και λειτουργούν δίκτυα διακίνησης αλληλογραφίας για ίδια χρήση.
 
 
Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου οι κάτωθι όροι έχουν την ακόλουθη έννοια:
1.      Ταχυδρομικές υπηρεσίες: Οι υπηρεσίες που συνίστανται στην περισυλλογή, διαλογή, μεταφορά και διανομή των ταχυδρομικών αντικειμένων.
2.      Φορέας παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών: Φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο παρέχει μία ή περισσότερες ταχυδρομικές υπηρεσίες.
3.      Φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας: Ο δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας, ο οποίος έχει οριστεί να παρέχει την καθολική υπηρεσία σε όλη την Επικράτεια.
4.      Ταχυδρομικό δίκτυο: το σύνολο της οργάνωσης και των κάθε είδους μέσων που χρησιμοποιεί ο φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας με στόχο ιδίως: (α) την περισυλλογή των ταχυδρομικών αντικειμένων που καλύπτονται από υποχρέωση παροχής καθολικής υπηρεσίας, (β) τη μεταφορά και διεκπεραίωση των ταχυδρομικών αντικειμένων από το σημείο πρόσβασης στο ταχυδρομικό δίκτυο ως τη μονάδα διανομής, (γ) τη διανομή των ταχυδρομικών αντικειμένων στη διεύθυνση που αναγράφεται στο αντικείμενο.
5.      Σημεία πρόσβασης: Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, περιλαμβανομένων μεταξύ άλλων των γραμματοκιβωτίων, που τίθενται στη διάθεση του κοινού, είτε σε δημόσιους χώρους είτε σε χώρους του φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, όπου οι αποστολείς μπορούν να καταθέτουν ταχυδρομικά αντικείμενα στο ταχυδρομικό δίκτυο.
6.      Περισυλλογή: Η δραστηριότητα που συνίσταται στη συλλογή των ταχυδρομικών αντικειμένων από φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
7.      Διανομή: Η διαδικασία που περιλαμβάνει τη διαλογή στο κέντρο διανομής και την παράδοση των ταχυδρομικών αντικειμένων στους παραλήπτες.
8.      Ταχυδρομικό αντικείμενο: Αντικείμενο με συγκεκριμένο παραλήπτη, αποστελλόμενο υπό την τελική του μορφή υπό την οποία το αναλαμβάνει ο φορέας παροχής της ταχυδρομικής υπηρεσίας. Τα αντικείμενα αυτά περιλαμβάνουν π.χ., πέραν των αντικειμένων αλληλογραφίας, βιβλία, καταλόγους, εφημερίδες, περιοδικά και ταχυδρομικά δέματα που περιέχουν εμπορεύματα με ή χωρίς εμπορική αξία, καθώς και τα κείμενα που έχουν διαβιβασθεί μέσω της διαδικασίας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τη στιγμή που, υπό την τελική τους μορφή, εγκλείονται σε φάκελο προς επίδοση.
9.      Αντικείμενο αλληλογραφίας: Επικοινωνία υπό γραπτή μορφή, επί οιουδήποτε υλικού υποθέματος, που μεταφέρεται και παραδίδεται στη διεύθυνση την οποία έχει αναγράψει ο αποστολέας στο ίδιο το αντικείμενο ή στη συσκευασία του. Τα βιβλία, οι κατάλογοι, οι εφημερίδες και τα περιοδικά δεν θεωρούνται αντικείμενα αλληλογραφίας.
10. Διαφημιστικό Ταχυδρομείο : μία ανακοίνωση που συνίσταται αποκλειστικά σε υλικό που αφορά αγγελίες, προώθηση πωλήσεων ή διαφήμιση και περιέχει τυποποιημένο μήνυμα, εκτός από το όνομα, τη διεύθυνση και τον ατομικό κωδικό του παραλήπτη και με τυχόν άλλες τροποποιήσεις που δεν αλλοιώνουν την ουσία του μηνύματος, και η οποία αποστέλλεται σε σημαντικό αριθμό παραληπτών, προς μεταφορά και παράδοση στη διεύθυνση που αναγράφεται από τον αποστολέα στο ίδιο το αντικείμενο ή στη συσκευασία του. Λογαριασμοί, τιμολόγια, αντίγραφα λογαριασμών και άλλα μη τυποποιημένα μηνύματα δεν θεωρούνται διαφημιστικό ταχυδρομείο. Μία ανακοίνωση που συνδυάζει το διαφημιστικό ταχυδρομείο με άλλα αντικείμενα μέσα στην ίδια συσκευασία δεν θεωρείται διαφημιστικό ταχυδρομείο. Τα αντικείμενα Διαφημιστικού Ταχυδρομείου θεωρούνται αντικείμενα αλληλογραφίας.
11. Συστημένη αποστολή: Υπηρεσία που συνίσταται στην αποστολή, με κατ` αποκοπήν εγγύηση έναντι των κινδύνων απώλειας, κλοπής, ή καταστροφής, και η οποία παρέχει στον αποστολέα, ενδεχομένως εφόσον το ζητήσει, απόδειξη της κατάθεσης του ταχυδρομικού αντικειμένου και/ή της παράδοσής του στον παραλήπτη.
12. Αποστολή με δηλωμένη αξία: Η υπηρεσία που συνίσταται στην ασφάλιση του ταχυδρομικού αντικειμένου για την αξία που δηλώνεται από τον αποστολέα, σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής.
13. Διασυνοριακό ταχυδρομείο: Το ταχυδρομείο από ή προς άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από ή προς τρίτη χώρα.
14. Υπηρεσίες που παρέχονται με χρέωση ανά μεμονωμένο αντικείμενο: ταχυδρομικές υπηρεσίες για τις οποίες η χρέωση ορίζεται με τους γενικούς όρους του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας για μεμονωμένα ταχυδρομικά αντικείμενα.
15. Καταληκτικά τέλη: Η αμοιβή του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας για τη διανομή της εισερχόμενης διασυνοριακής αλληλογραφίας που αποτελείται από ταχυδρομικά αντικείμενα τα οποία αποστέλλονται από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από τρίτη χώρα.
16. Καθολική υπηρεσία: Το ελάχιστο σύνολο υπηρεσιών, όπως αυτό ορίζεται στον παρόντα νόμο, συγκεκριμένης ποιότητας, το οποίο είναι διαθέσιμο σε κάθε χρήστη ανεξάρτητα από το σημείο της Ελληνικής επικράτειας στο οποίο βρίσκεται, μόνιμα και σε προσιτή τιμή.
17. Αποστολέας: Φυσικό ή νομικό πρόσωπο, από το οποίο προέρχονται τα ταχυδρομικά αντικείμενα.
18. Χρήστης: Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο παρέχεται ταχυδρομική υπηρεσία, ως αποστολέα ή παραλήπτη και το οποίο δεν είναι φορέας παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
19. Εθνική Ρυθμιστική Αρχή: η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), η οποία είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή, συγκροτείται και λειτουργεί σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 3431/2006 (ΦΕΚ 13/Α΄) ως ισχύει.
20. Γενική άδεια: άδεια η οποία δεν επιβάλλει στον ενδιαφερόμενο φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών την υποχρέωση να διαθέτει ρητή απόφαση της αρμόδιας κατά τον παρόντα νόμο αρχής προκειμένου να ασκήσει τα εκ της αδείας δικαιώματα.
21. Ειδική άδεια: κάθε χορηγούμενη από την αρμόδια κατά τον παρόντα νόμο αρχή άδεια, με την οποία παρέχονται ειδικά δικαιώματα σε φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, ή η οποία εξαρτά την άσκηση των δραστηριοτήτων του εν λόγω φορέα από ειδικές υποχρεώσεις που συμπληρώνουν τη γενική άδεια, ανάλογα με την περίπτωση, χωρίς ο φορέας να δικαιούται να ασκεί τα συναφή δικαιώματα πριν να διαθέτει την απόφαση της ανωτέρω αρμόδιας αρχής.
22. Βασικές απαιτήσεις: Γενικοί λόγοι μη οικονομικής φύσης που πρέπει να ικανοποιούν οι πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών βάσει της νομοθεσίας που αφορά στο απόρρητο της αλληλογραφίας, στην ασφάλεια του δικτύου, στη μεταφορά επικίνδυνων προϊόντων, στην τήρηση των όρων και προϋποθέσεων του καθεστώτος απασχόλησης και κοινωνικής ασφάλισης, όπως ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και/ή από συλλογικές συμβάσεις που έχουν τύχει διαπραγμάτευσης από τους εθνικούς κοινωνικούς εταίρους, και, σε αιτιολογημένες περιπτώσεις, στην προστασία των δεδομένων, στην προστασία του περιβάλλοντος και της χωροταξίας, στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, στην εμπιστευτικότητα των διαβιβαζόμενων ή αποθηκευόμενων πληροφοριών και στην προστασία της ιδιωτικής ζωής.  
 
 
1. Οι γενικές αρχές που διέπουν τις ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι οι εξής:
α. Η ελεύθερη άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, η οποία τελεί υπό την εποπτεία του Κράτους και ασκείται υπό τους όρους του παρόντος νόμου και με την προϋπόθεση της εξασφάλισης γενικής ή ειδικής άδειας σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 11-12 και επόμενα του παρόντος. Η ανάπτυξη δραστηριότητας στην Ελλάδα στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών από επιχειρήσεις εγκατεστημένες σε κράτη που δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ασκείται σύμφωνα με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και με τον όρο της αμοιβαιότητας, τηρουμένων των υποχρεώσεων της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
β. Η ελευθερία στην πρόσβαση και τη χρήση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, εφόσον τα ταχυδρομικά αντικείμενα πληρούν τις προδιαγραφές που απαιτούνται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου.  
Περιορισμοί στην πρόσβαση και τη χρήση των ταχυδρομικών υπηρεσιών επιτρέπονται μόνο για τους ακόλουθους λόγους:  
αα) Ασφάλεια της λειτουργίας του ταχυδρομικού δικτύου, των απασχολούμενων στις ταχυδρομικές υπηρεσίες προσώπων και των χρηστών.
ββ) Προστασία του απορρήτου της ταχυδρομικής επικοινωνίας. 
γ. Η τήρηση των αρχών, κάτω από ανάλογες συνθήκες, της ίσης μεταχείρισης και της μη διάκρισης των χρηστών, της πρόσβασης στο ταχυδρομικό δίκτυο υπό συνθήκες διαφάνειας, αναλογικότητας και αποφυγής διακρίσεων, καθώς επίσης και της προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού. 
δ. Η διασφάλιση των αρχών της εμπιστευτικότητας της αλληλογραφίας, του απορρήτου της ταχυδρομικής επικοινωνίας, της προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής των πολιτών και της διαφύλαξης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας τους. Στις υποχρεώσεις του εδαφίου αυτού υπόκειται και το προσωπικό των φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. 
ε. Η προστασία του περιβάλλοντος και της χωροταξίας.
στ. Η τήρηση των όρων και προϋποθέσεων των καθεστώτων απασχόλησης και κοινωνικής ασφάλισης όπως ορίζονται από το νόμο, τους κανονισμούς ή διοικητικές διατάξεις και/ή από συλλογικές συμβάσεις που έχουν τύχει διαπραγμάτευσης από τους εθνικούς κοινωνικούς εταίρους, σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο.
ζ. Η προαγωγή των συμφερόντων των χρηστών η οποία, μεταξύ άλλων εξασφαλίζεται:
αα) με την ανάπτυξη δραστηριότητας στον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών εξασφαλίζοντας στους χρήστες το δικαίωμα της καθολικής υπηρεσίας, όπως η υπηρεσία αυτή προσδιορίζεται στα άρθρα του επόμενου κεφαλαίου,
ββ) με την υψηλού επιπέδου προστασία για τους καταναλωτές ιδίως μέσω της πρόβλεψης απλών και μη δαπανηρών διαδικασιών επίλυσης των διαφορών τους με τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών,
γγ) με την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και της ιδιωτικής ζωής ,
δδ) με την κάλυψη των αναγκών συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, ιδίως μειονεκτούντων χρηστών.
2. Σε περίπτωση πολέμου, επιστράτευσης ή κατάστασης έκτακτης ανάγκης το Κράτος δύναται να θέτει υπό την άμεση ή έμμεση διοίκησή του τμήμα ή το σύνολο των ταχυδρομικών δραστηριοτήτων οποιουδήποτε φορέα. Η λήψη του μέτρου αυτού και ο χρόνος διάρκειάς του αποφασίζεται από το Υπουργικό Συμβούλιο ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στις περιπτώσεις αυτές ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να αναστείλει τη λειτουργία ορισμένων ταχυδρομικών επιχειρήσεων ή ορισμένων τμημάτων του ταχυδρομικού δικτύου ή την παροχή ορισμένων ταχυδρομικών υπηρεσιών.
 
Άρθρο 4
Αρμοδιότητες Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
1. Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες στον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών:  
α. Χαράσσει, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και των κυβερνητικών συλλογικών οργάνων, την εθνική πολιτική και λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή της.  
β. Προτείνει στη Βουλή τα σχέδια νόμων και εκδίδει κάθε πράξη κανονιστικού περιεχομένου ή συμπράττει στην έκδοσή τους σε θέματα του τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. 
γ. Εκπροσωπεί την Ελλάδα στους διεθνείς οργανισμούς στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών και αποτελεί την Εθνική Αρχή του τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.  
δ. Εκδίδει υπουργική απόφαση, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ., σχετικά με το περιεχόμενο και τα όρια βάρους της καθολικής υπηρεσίας. Οι υπηρεσίες που εμπίπτουν στην καθολική υπηρεσία καθορίζονται βάσει των αναγκών των χρηστών, των τεχνολογικών εξελίξεων και της ανάπτυξης των δυνάμεων της αγοράς. Οποιαδήποτε αλλαγή στο περιεχόμενο της καθολικής υπηρεσίας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την απαραίτητη περίοδο προσαρμογής του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας ή/και ανάκτησης ενδεχόμενου κόστους.
ε. Εκδίδει υπουργική απόφαση, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ., σχετικά με τις ποιοτικές προδιαγραφές και τους όρους παροχής της εθνικής καθολικής υπηρεσίας και των ενδοκοινοτικών υπηρεσιών.
στ. Αναθέτει την παροχή καθολικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 του παρόντος, στον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας και συνάπτει με αυτόν τη σύμβαση ανάθεσης παροχής καθολικής υπηρεσίας.
ζ. Καθορίζει με απόφασή του, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ., τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια επιλογής και τη διαδικασία καθορισμού του φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, ο οποίος θα παρέχει την καθολική υπηρεσία.
η. Με κοινή απόφαση με τον Υπουργό Οικονομικών, καθορίζει, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ., μηχανισμό αποζημίωσης, υπό διαφανείς συνθήκες, του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση ίδρυσης ταμείου αποζημίωσης, μπορεί να απαιτήσει από τους κατόχους ειδικών αδειών την εφαρμογή κατάλληλου λογιστικού διαχωρισμού.
θ. Εκδίδει, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ., υπουργική απόφαση, σχετικά με τον καθορισμό των τιμολογίων του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας σύμφωνα με το άρθρο 9 του παρόντος.
ι. Εφόσον κριθεί απαραίτητο για τη διασφάλιση των συμφερόντων των χρηστών και την προώθηση του ανταγωνισμού και δεν επιβαρύνεται η παροχή της καθολικής υπηρεσίας, εκδίδει υπουργική απόφαση, ύστερα από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., με την οποία, καθορίζονται οι όροι πρόσβασης των φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών που είναι κάτοχοι ειδικής άδειας σε υποδομές και υπηρεσίες του δικτύου του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας.
ια Εκδίδει υπουργική απόφαση, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., με την οποία καθορίζεται μέγιστη κατ' αποκοπή αποζημίωση (συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης για ηθική βλάβη) για πλημμελή παροχή υπηρεσιών ή αδικαιολόγητη διακοπή υπηρεσίας προς τους χρήστες.
ιβ. Εκδίδει υπουργική απόφαση, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., με την οποία καθορίζονται οι όροι για τη διασφάλιση των βασικών απαιτήσεων σχετικά με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών. 
ιγ. Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου και οι αρχές στις οποίες έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες που απορρέουν από την εφαρμογή του ανακοινώνονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με επιμέλεια του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
ιδ. Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.  
 
Άρθρο 5
Αρμοδιότητες Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)
 
1. Η Ε.Ε.Τ.Τ. αποτελεί την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών και ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες :
α. Μελετά και επεξεργάζεται θέματα του τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών που της αναθέτει ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και υποβάλλει προτάσεις,  εισηγήσεις ή γνώμες.
β επιβλέπει την εφαρμογή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου και σε αιτιολογημένες περιπτώσεις απευθύνει, αυτεπάγγελτα ή μετά από αίτημα άλλης αρμόδιας ελληνικής αρχής ή αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οδηγίες ή συστάσεις σε πρόσωπα ή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. 
γ. Εξετάζει, αυτεπάγγελτα ή μετά από αίτημα του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τις βασικές τεχνικές, οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους λειτουργίας ταχυδρομικών υπηρεσιών και εισηγείται στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τη λήψη - των κατά περίπτωση - ενδεικνυόμενων μέτρων για την απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία και ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς.  
δ. Γνωστοποιεί προς το κοινό, με κάθε πρόσφορο μέσο δημοσιότητας, τις απόψεις της για κάθε ζήτημα που προάγει το έργο και την αποστολή της, καθώς και την ανάπτυξη, εν γένει, του τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.  
ε. Καταρτίζει με αποφάσεις της κώδικες δεοντολογίας που διέπουν την άσκηση των ταχυδρομικών δραστηριοτήτων.  
στ. Εκδίδει Κανονισμό, ο οποίος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, περί διαδικασιών επίλυσης διαφορών που αναφύονται μεταξύ των φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, μεταξύ των τελευταίων και των χρηστών, καθώς και περί διαδικασιών εξέτασης παραπόνων των χρηστών.
ζ. Καθορίζει με απόφασή της τον τρόπο υπολογισμού του καθαρού κόστους Καθολικής Υπηρεσίας. Ενημερώνεται από τον καθορισμένο φορέα καθολικής υπηρεσίας για το καθαρό κόστος που θα προκύψει από την υποχρέωση του συγκεκριμένου φορέα για παροχή καθολικής υπηρεσίας και κατόπιν το επαληθεύει.
η. Διαχειρίζεται τον μηχανισμό αποζημίωσης του καθαρού κόστους της καθολικής υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 8 του παρόντος.
θ. Εγγράφει τους φορείς που πληρούν τις προϋποθέσεις της γενικής άδειας στο τηρούμενο από αυτήν μητρώο και χορηγεί, ανανεώνει, τροποποιεί, αναστέλλει, παρατείνει και ανακαλεί τις ειδικές άδειες, εγκρίνει δε την εκμίσθωση, παραχώρηση χρήσης, μεταβίβαση ή συνεκμετάλλευση αυτών.
ι. Εκδίδει Κανονισμούς, οι οποίοι δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σχετικά με τις γενικές και ειδικές άδειες. Ιδίως ρυθμίζει τους όρους παροχής υπηρεσιών υπό καθεστώς γενικής ή ειδικής άδειας, την τροποποίηση των όρων αυτών, καθώς και κάθε θέμα σχετικά με την καταβολή τελών από τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
ια. Εγκρίνει το λογιστικό σύστημα και ελέγχει την τήρηση χωριστού λογαριασμού από τον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος.
ιβ. Εκδίδει Κανονισμό που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σχετικά με τον προσδιορισμό αντικειμενικών τρόπων κοστολόγησης, οι οποίοι εφαρμόζονται στο εσωτερικό λογιστικό σύστημα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας.  
ιγ. Δημοσιεύει σε τακτά διαστήματα σχετική δήλωση για τη συμμόρφωση του λογιστικού συστήματος του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας προς την κοινοτική νομοθεσία. 
ιδ. Τηρεί λεπτομερή στοιχεία για το λογιστικό σύστημα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας και τα αποστέλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά από αίτησή της.
ιε. Ανακοινώνει τις προδιαγραφές ποιότητας της καθολικής υπηρεσίας και τις κοινοποιεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ιστ. Διασφαλίζει, με φροντίδα και δαπάνες της, την ετήσια διενέργεια αντικειμενικού ελέγχου της ποιότητας της καθολικής υπηρεσίας από ανεξάρτητο φορέα, σύμφωνα με τα πρότυπα που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και φροντίζει για τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του.  
ιη. Ρυθμίζει θέματα προστασίας των χρηστών στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Μεριμνά ώστε οι διαδικασίες διερεύνησης των παραπόνων των χρηστών από τους παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών να είναι διαφανείς, απλές και ανέξοδες, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις απώλειας, κλοπής, φθοράς ταχυδρομικών αντικειμένων ή μη τήρησης των ποιοτικών προδιαγραφών της ταχυδρομικής υπηρεσίας, εξασφαλίζει τη δίκαιη και ταχεία επίλυση των διαφορών και προβλέπει, σε δικαιολογημένες περιπτώσεις, την καθιέρωση συστήματος επιστροφής χρημάτων ή και αποζημίωσης.
ιθ. Προσφέρει τις υπηρεσίες της προς επίλυση διαφορών που ανακύπτουν μεταξύ των φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών αφενός και μεταξύ αυτών και του Δημοσίου ή των χρηστών αφετέρου και που αφορούν την εθνική και κοινοτική νομοθεσία κατά την άσκηση των ταχυδρομικών δραστηριοτήτων που διέπονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού και του Κανονισμού, ο οποίος προβλέπεται στην περίπτωση (στ), της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.
κ. Ασκεί διαιτητικές αρμοδιότητες προς επίλυση διαφορών μεταξύ φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, βάσει συνυποσχετικού διαιτησίας επί θεμάτων που ανάγονται στην εφαρμογή του νόμου αυτού.    
κα. Ζητεί και λαμβάνει από τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών κάθε απαραίτητη πληροφορία, περιλαμβανομένων οικονομικών πληροφοριών και πληροφοριών σχετικά με την παροχή καθολικής υπηρεσίας, ώστε να διασφαλίσει την τήρηση των διατάξεων του παρόντος νόμου και την ορθή λήψη αποφάσεων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της.
κβ. Μετά από καταγγελία αρμόδιας αρχής ή τρίτων ή αυτεπαγγέλτως, καλεί όσους παραβαίνουν τους κανόνες άσκησης ταχυδρομικών δραστηριοτήτων να συμμορφωθούν προς τους κανόνες αυτούς, διενεργεί ακροάσεις για τη διαπίστωση παραβίασης και επιβάλλει τις διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 19 του παρόντος νόμου.
κγ. Διενεργεί αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήματος του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δημόσιες διαβουλεύσεις για θέματα των αρμοδιοτήτων της, σύμφωνα με τις διατάξεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας περί ταχυδρομικών υπηρεσιών, όπως εκάστοτε ισχύουν.
κδ. Συνεργάζεται και ανταλλάσσει πληροφορίες με κάθε δημόσια αρμόδια αρχή, ιδιαιτέρως δε με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών, και Δικτύων, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, την Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών, το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την Επιθεώρηση Εργασίας για ζητήματα που άπτονται του τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Σε σχέση με τις ανταλλασσόμενες πληροφορίες, η αποδέκτρια Αρχή εξασφαλίζει το ίδιο επίπεδο εμπιστευτικότητας με τη διαβιβάζουσα Αρχή.
κε. Ασκεί τις ακόλουθες ελεγκτικές αρμοδιότητες: 
-Ελέγχει την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού στον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφαρμόζει τις διατάξεις του ν. 703/1977, όπως ισχύει, κατά την άσκηση των δραστηριοτήτων από τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, καθώς και τις διατάξεις των άρθρων 81 και 82 της Συνθήκης της Ρώμης σύμφωνα με τον Κανονισμό 1/2003/ΕΚ (L 001). Η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να ζητά στην περίπτωση αυτή τη συνδρομή της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
-Ελέγχει την προσβολή, από άλλους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, των αποκλειστικών δικαιωμάτων του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας έως τις 31/12/2012. Στην περίπτωση αυτή η Ε.Ε.Τ.Τ. καλεί τον φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών να συμμορφωθεί προς τις υποχρεώσεις του μέσα σε δύο (2) ημέρες, από τη σχετική καταγγελία.
-Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που θέτουν τους κανόνες τιμολόγησης των παρεχόμενων καθολικών υπηρεσιών και της προστασίας των δικαιωμάτων των χρηστών.  
-Ελέγχει εάν οι φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών συμμορφώνονται με τους όρους της άδειας που τους χορηγήθηκε και αν εξακολουθούν να πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής τους στο μητρώο. Εάν η Ε.Ε.Τ.Τ., κατά την άσκηση των ελεγκτικών της αρμοδιοτήτων, διαπιστώσει την τέλεση πράξεων ή παραλείψεων, ο έλεγχος των οποίων ανήκει στην αρμοδιότητα άλλων διοικητικών αρχών ή στη δικαιοδοσία δικαστικής αρχής, παραπέμπει τις υποθέσεις αυτές στις αρμόδιες αρχές. 
2. Προκειμένου να ασκηθούν οι ανωτέρω αρμοδιότητες της Ε.Ε.Τ.Τ. προς επιβολή κυρώσεων, το προσωπικό της ενεργεί, κατ' εντολή του Προέδρου της και διαθέτει, για τη συλλογή στοιχείων και τη διεξαγωγή ερευνών, τα δικαιώματα που προβλέπονται στο ν. 703/1977, όπως εκάστοτε ισχύει. Τα πρόσωπα αυτά έχουν το δικαίωμα, προς διαπίστωση των παραβάσεων του παρόντος νόμου, να ελέγχουν τα προβλεπόμενα από το π.δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.) βιβλία και στοιχεία των επιχειρήσεων και οργανισμών, αποκλειόμενης της κατάσχεσης ή παραλαβής τους, καθώς και πάσης φύσεως λοιπά βιβλία, στοιχεία και έγγραφα αυτών, να ενεργούν έρευνες στο γραφείο και τις λοιπές εγκαταστάσεις τους, να λαμβάνουν ένορκες ή ανωμοτί, κατά την κρίση τους, καταθέσεις, με την επιφύλαξη όσων ορίζονται στο άρθρο 212 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Οι σχετικές διατάξεις, απαγορεύσεις, ποινές και κυρώσεις του ν. 703/1977, όπως ισχύει, εφαρμόζονται και σε περίπτωση άρνησης παροχής στοιχείων, παρεμπόδισης ή δυσχέρανσης του έργου της Ε.Ε.Τ.Τ., με την επιφύλαξη της εφαρμογής των κυρώσεων που προβλέπονται από τον παρόντα νόμο.  
Προς τούτο, η Ε.Ε.Τ.Τ. εκδίδει Κανονισμό, ο οποίος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με τον οποίο καθορίζονται το είδος και η διαδικασία διενέργειας ερευνών ή άλλων ελεγκτικών πράξεων, στις οποίες μπορεί να προσφεύγει για τη διαπίστωση παραβάσεων του παρόντος νόμου, η διαδικασία ακροάσεων ενώπιον των οργάνων της προς τον ίδιο σκοπό, τα άμεσα ή επείγοντα μέτρα, τα οποία μπορεί να λαμβάνει στις περιπτώσεις αυτές για τη διαφύλαξη της ομαλής λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων της.  
 
 
 
1.   Στους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών, ανεξάρτητα από το σημείο της Ελληνικής επικράτειας στο οποίο βρίσκονται, παρέχεται μονίμως και σε τιμές προσιτές, καθολική υπηρεσία, συγκεκριμένης ποιότητας, ως κατωτέρω ορίζεται.
 2. Το δικαίωμα των χρηστών να λαμβάνουν τις καθολικές υπηρεσίας εξασφαλίζεται:
α) Με τον καθορισμό της πυκνότητας των σημείων επαφής, πρόσβασης και περισυλλογής, με βάση τις ανάγκες των χρηστών, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και τις κοινωνικές συνθήκες.
β) Με την παροχή ταχυδρομικής υπηρεσίας πέντε (5) εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα πλην εξαιρετικών περιστάσεων ή ιδιαίτερων γεωγραφικών συνθηκών.
γ) Με την πραγματοποίηση μιας (1) περισυλλογής και μιας (1) διανομής την ημέρα στην οικία ή έδρα κάθε φυσικού ή νομικού προσώπου τουλάχιστον, ή, κατά παρέκκλιση και υπό προϋποθέσεις, σε προσήκουσες εγκαταστάσεις.
3. Το δικαίωμα των χρηστών για καθολική υπηρεσία δεν εμποδίζει το Κράτος να λαμβάνει μέτρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του δημοσίου συμφέροντος, που αφορούν ειδικότερα την δημόσια τάξη και ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των ερευνών για εγκλήματα.
4. Η καθολική υπηρεσία περιλαμβάνει τουλάχιστον τις εξής επιμέρους υπηρεσίες:
α) Την περισυλλογή, μεταφορά, διαλογή και διανομή ταχυδρομικών αντικειμένων βάρους έως 2 χιλιογράμμων.
β) Την περισυλλογή, μεταφορά, διαλογή και διανομή ταχυδρομικών δεμάτων βάρους έως 20 χιλιογράμμων, με τη δυνατότητα θέσπισης ειδικών ρυθμίσεων για την κατ΄ οίκον διανομή τέτοιων δεμάτων.
γ) Τις υπηρεσίες των συστημένων και των αποστολών με δηλωμένη αξία.
Τα όρια βάρους του στοιχείου β) της παρούσας παραγράφου μπορούν να μεταβάλλονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ.. Με όμοια απόφαση μπορεί να εγκρίνονται ειδικοί όροι και προϋποθέσεις για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών σε άτομα τυφλά ή με σοβαρά προβλήματα όρασης.
5.   Οι ελάχιστες και μέγιστες διαστάσεις των ταχυδρομικών αντικειμένων καθορίζονται από τις σχετικές ρυθμίσεις της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης.
6.   Η ποιότητα των παρεχομένων καθολικών εθνικών υπηρεσιών καθώς και των παρεχομένων ενδοκοινοτικών υπηρεσιών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και, περαιτέρω, δύνανται να ορίζονται στη σύμβαση ανάθεσης που προβλέπεται στο άρθρο 7 του παρόντος. Ο φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας πρέπει να συμμορφώνεται με τα τεχνικά πρότυπα που εφαρμόζονται στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών και τα οποία δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
7. Ο φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας εξασφαλίζει ένα επαρκές σύνολο σημείων πρόσβασης και επαφής των χρηστών σε όλη την Επικράτεια για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας. Διαθέτει ένα τουλάχιστον σημείο πρόσβασης περισυλλογής της αλληλογραφίας για κάθε 1.000 κατοίκους στις αστικές περιοχές, και ένα τουλάχιστον σημείο πρόσβασης σε κάθε οικισμό στις αγροτικές περιοχές της χώρας.
8. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ορίζεται τριμελής επιτροπή απαρτιζόμενη από εκπροσώπους του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Ε.Ε.Τ.Τ. και του εκάστοτε φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, η οποία εισηγείται τις προϋποθέσεις παρεκκλίσεων από την κανονικότητα της περισυλλογής και διανομής της καθολικής υπηρεσίας. Οι προτεινόμενες από την Επιτροπή εξαιρούμενες περιοχές αξιολογούνται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ορίζονται με σχετική απόφασή του.
9.   Οι περιοχές χωρίς πλήρη και συνεχή οδοαρίθμηση ή χωρίς μοναδικές ονομασίες οδών ή χωρίς μοναδικούς αριθμούς στα κτίρια ή/και χωρίς σήμανση εξυπηρετούνται από προσήκουσες εγκαταστάσεις (γραμματοθυρίδες) που εγκαθίστανται με ευθύνη των αρχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κατάλληλα προκαθορισμένα σημεία, σε συνεννόηση με τον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Οι προσήκουσες εγκαταστάσεις που εγκαθίστανται με δαπάνη αρχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται από όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
10. Η διανομή των ταχυδρομικών αντικειμένων γίνεται στη διεύθυνση του παραλήπτη υπό την προϋπόθεση ότι η διεύθυνση αναγράφεται σωστά και πλήρως επί του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλαδή περιλαμβάνει οδό, αριθμό και ταχυδρομικό κώδικα. Η αναγραφόμενη οδός και αριθμός θα πρέπει να είναι μοναδικοί ανά περιοχή, επίσημα καθορισμένοι από την αρμόδια αρχή Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι προϋποθέσεις διανομής των ταχυδρομικών αντικειμένων, οι πιθανές παρεκκλίσεις και προϋποθέσεις αυτών καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.
11. Οι εξαιρετικές περιστάσεις ή παρεκκλίσεις κοινοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε όλες τις αντίστοιχες αρχές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με επιμέλεια της Ε.Ε.Τ.Τ..
 
 
1.   Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ορίζεται ο δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας που παρέχει την καθολική υπηρεσία στο σύνολο της επικράτειας, ο οποίος επιλέγεται είτε με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης είτε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 59/2007 (ΦΕΚ/Α/63), όπως ισχύει. Η ανάθεση της καθολικής υπηρεσίας γίνεται σύμφωνα με τις αρχές της διαφάνειας, της απαγόρευσης των διακρίσεων και της αναλογικότητας. Η Ε.Ε.Τ.Τ. κοινοποιεί την ταυτότητα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενημερώνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την εξασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας.
2. Με σύμβαση που υπογράφεται μεταξύ του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις παροχής της καθολικής υπηρεσίας, οι κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης των προβλεπομένων όρων και προϋποθέσεων, η μέγιστη κατ’ αποκοπή αποζημίωση των χρηστών σε περίπτωση πλημμελούς παροχής υπηρεσιών, καθώς και η διάρκεια ισχύος, λαμβανομένης υπόψη της ανάγκης απόδοσης των επενδύσεων. Ο έλεγχος της τήρησης των όρων της σύμβασης πραγματοποιείται από την Ε.Ε.Τ.Τ. και η επιβολή των κυρώσεων αποκλειστικά από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ.. 
3.   Η σύμβαση ανάθεσης περιλαμβάνει τουλάχιστον το περιεχόμενο και την ποιότητα της καθολικής υπηρεσίας, τους όρους κατάρτισης των τιμολογίων, τις τυχόν υποχρεώσεις εξυπηρέτησης του διεθνούς ταχυδρομείου, σύμφωνα με τους όρους της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης, καθώς και τη δυνατότητα του φορέα να εκχωρεί μέρος των δικαιωμάτων και υποχρεώσεών του σε τρίτους φορείς για τμήματα της Επικράτειας προς μέγιστη διασφάλιση της ποιοτικής παροχής της καθολικής υπηρεσίας. Η σύμβαση ανάθεσης επέχει θέση όλων των αδειών που απαιτούνται για την παροχή των ταχυδρομικών υπηρεσιών, οι οποίες περιγράφονται σε αυτήν.
4. Στον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας ανατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα το  δικαίωμα έκδοσης γραμματοσήμων και η συναφής φιλοτελική δραστηριότητα.
 
 
1.   Εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, με απόφαση του  Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, συστήνεται ταμείο αποζημίωσης, καθορίζονται οι διαδικασίες υπολογισμού του καθαρού κόστους, οι μηχανισμοί αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας,  καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Παράρτημα Ι.
2. Το καθαρό κόστος επιβαρύνει αφενός τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών οι οποίοι κατέχουν ειδική άδεια και αφετέρου τον κρατικό προϋπολογισμό.
3.   Ο επιμερισμός κόστους γίνεται με τρόπο διαφανή, αντικειμενικό και ουδέτερο, ώστε να αποφεύγεται ο κίνδυνος διπλής καταβολής εισφορών τόσο για τις εκροές όσο και για τις εισροές των φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
4.   Η Ε.Ε.Τ.Τ. είναι αρμόδια για την είσπραξη των εισφορών του παρόντος άρθρου και την απόδοση στον δικαιούχο φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας των αναλογούντων ποσών.
 
 
1.   Τα τιμολόγια των ταχυδρομικών υπηρεσιών που παρέχονται στο πλαίσιο της καθολικής υπηρεσίας πρέπει να είναι προσιτά, και κατά το δυνατόν, σύμφωνα με την αρχή προσανατολισμού στο κόστος.
2.   Τα τιμολόγια πρέπει να είναι διαφανή και χωρίς διακρίσεις, ενιαία για όλη την Επικράτεια αλλά και τις διασυνοριακές υπηρεσίες, όταν παρέχονται με χρέωση μεμονωμένου αντικειμένου.
3.   Ο φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας δύναται να εφαρμόζει ειδικά τιμολόγι